Hvad tænker i? Skal jeg give op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg står i den situation at min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex. Vi tænker ikke så meget på at få børn, men hvis det kommer er vi da åbne for det. Min menstruation er nu gået 8 uger over tid, og jeg har endnu ikke set hverken skyggen af mens eller en positiv test. Jeg har fået taget en blodprøve ved lægen som viste hcg på 2. Tror i det er muligt at være gravid alligevel? Jeg er simeplthen ved at være godt og grundigt forvirret over alt det her. Det er ikke noget jeg har tænkt over til dagligt, så kan ikke forstå at min mens ikke kommer...

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. marts

esioul

Profilbillede for esioul
Mod
Føler mig spændt :D
Anonym skriver:

Hej alle. Jeg står i den situation at min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex. Vi tænker ikke så meget på at få børn, men hvis det kommer er vi da åbne for det. Min menstruation er nu gået 8 uger over tid, og jeg har endnu ikke set hverken skyggen af mens eller en positiv test. Jeg har fået taget en blodprøve ved lægen som viste hcg på 2. Tror i det er muligt at være gravid alligevel? Jeg er simeplthen ved at være godt og grundigt forvirret over alt det her. Det er ikke noget jeg har tænkt over til dagligt, så kan ikke forstå at min mens ikke kommer...

Nej det er meget usandsynligt du er gravid når både test og blodprøve er negativ. 

Det sker indimellem at mens ophører, jeg oplevede det skete at jeg ikke fik det i et halvt år. 

Jeg synes du skal afvente et par uger og så kontakte lægen med henblik på yderligere undersøgelse. 

A winner is a dreamer who never gives up          

Anmeld Citér

7. marts

frkchili

Profilbillede for frkchili
Anonym skriver:

Jeg tror bestemt ikke, du er gravid, når du er gået så meget over tid og stadig ikke tester positiv. 

Hvor gammel er du? Og har din menstruation tidligere haft tendens til at være uregelmæssig?

Der kan være flere grunde til, at den lader vente så længe på sig - fx stress eller vægttab. Hvis du ikke er påvirket af faktorer, som ikke har gjort sig gældende for dig førhen, og din menstruation normalt er regelmæssig, synes jeg, du skal smutte til lægen, hvis den ikke er kommet inden for et par uger.

Anmeld Citér

7. marts

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Nej det er meget usandsynligt du er gravid når både test og blodprøve er negativ. 

Det sker indimellem at mens ophører, jeg oplevede det skete at jeg ikke fik det i et halvt år. 

Jeg synes du skal afvente et par uger og så kontakte lægen med henblik på yderligere undersøgelse. 

Tak for svar. Lægen sagde også, at jeg ikke kunne være gravid med en negativ blodprøve.. Noget med at hcg allerede blev dannet fra befrugtningstidspunktet eller sådan noget, og at grunden til at nogen ikke kunne teste positiv på urinprøver var fordi hcg i sjældne tilfælde ikke blev udskillet igennem nyerne tror jeg... 

Anmeld Citér

7. marts

Anonym trådstarter

frkchili skriver:

Jeg tror bestemt ikke, du er gravid, når du er gået så meget over tid og stadig ikke tester positiv. 

Hvor gammel er du? Og har din menstruation tidligere haft tendens til at være uregelmæssig?

Der kan være flere grunde til, at den lader vente så længe på sig - fx stress eller vægttab. Hvis du ikke er påvirket af faktorer, som ikke har gjort sig gældende for dig førhen, og din menstruation normalt er regelmæssig, synes jeg, du skal smutte til lægen, hvis den ikke er kommet inden for et par uger.

Tak for svar. Lægen sagde også det var umuligt med en negativ blodprøve, da man allerede ville begynde at danne hcg ved befrugtelsen... 

Jeg er 20 år gammel, og har i forvejen ureglmæssige menstruationer, men ikke så uregelmæssige. De svinger måske med 1 uge - maks 2, så jeg bliver bare lidt bekymret... 

Anmeld Citér

7. marts

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik-19-09-11, Lillebror juli '18

jeg ville råde dig til at bede om en gyn-undersøgelse med henblik på udredning.

Så ved du hvad du har at arbejde med når I beslutter Jer for at nu skal det være...

jeg tror heller ikke du er gravid men der er flere ting der kan give en uregelmæssig mens-cyklus så måske det er rart at få hjælp til den bliver stabil, eller mere regelmæssig...

Anmeld Citér

8. marts

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jeg ville råde dig til at bede om en gyn-undersøgelse med henblik på udredning.

Så ved du hvad du har at arbejde med når I beslutter Jer for at nu skal det være...

jeg tror heller ikke du er gravid men der er flere ting der kan give en uregelmæssig mens-cyklus så måske det er rart at få hjælp til den bliver stabil, eller mere regelmæssig...

Ja okay... Så du tænker heller ikke, jeg er gravid? Det burde jo i og for sig være umuligt med en hcg på 2... Men du synes jeg skal snakke med lægen for at finde ud af om der måske er noget andet galt? Er det korrekt forstået?

Anmeld Citér

8. marts

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik-19-09-11, Lillebror juli '18
Anonym skriver:

Ja okay... Så du tænker heller ikke, jeg er gravid? Det burde jo i og for sig være umuligt med en hcg på 2... Men du synes jeg skal snakke med lægen for at finde ud af om der måske er noget andet galt? Er det korrekt forstået?

lige præcis :)

jeg har selv PCO som er vægtbetinget mest af alt...

dvs når jeg er over 94.5kg så kommer min mens ikke og jeg modner ikke æg til ægløsning.. ender med at være oppustet og have kvalme (lidt alla at være gravid ;) ) når jeg så har været forbi gyn så får jeg nogle piller der "nulstiller cyklus og får en blødning der er lidt kraftigere og varer lidt længere end gennemsnits mens og så kører det igen hvis jeg blot holder vægten stabil...

er jeg under 94.5 kg så kører det faktisk rimelig stabilt dog med en cyklus på flere uger end det "normale"... har ægløsning 5½ uger efter mens start og ikke 4 som er det normale... bløder 4 dage...

så hvis det er noget I ønsker i snarlig fremtid med børn ville jeg sørge for at blive udredt allerede nu så man ved hvor man står når det bliver alvor...

Anmeld Citér

9. marts

Anonym

Og når du nu skriver at i ikke som sådan prøver at få børn, og du kun er 20, så skulle i måske overveje ikke at have ubeskyttet sex?

Anmeld Citér

11. marts

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså jeg forstår ikke?.. Enten prøver man at blive gravide og bruger så ikke prævention. Eller også prøver man ikke, og bruger så prævention. Der er ikke rigtig noget mellemting. 

Når både en blodprøve og graviditetstest er negativ - så er du ikke gravid. 

Hvor længe har I prøvet?.. Altså ikke brugt prævention?.. Fordi det er meget almineligt at det tager cirka 1 år for et par med almindelig fertilitet før de bliver gravide. Og først efter 1 år kan man få hjælp fra læge/fertilitetsklinik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+