Tøj til sommerbaby hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2018

Anonym trådstarter

er førstegangs og skal føde til juli. Som vi ved kan den danske sommer jo nogle gange være knap så sommeragtig. Men til de enkelte dage hvor der faktisk ER sommer, hvad vil i så anbefale af specielt tøj, hvor varmt skal der feks være før “normalt” tøj bliver for varmt? Feks almindelig bomulds body, bukser mv. Hvornår er det godt at bruge foreksempel uld/silkebody fra Joha? 

Sådan en god dag med 20-25 grader hvad propper i jeres små guldklumper i så? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

er førstegangs og skal føde til juli. Som vi ved kan den danske sommer jo nogle gange være knap så sommeragtig. Men til de enkelte dage hvor der faktisk ER sommer, hvad vil i så anbefale af specielt tøj, hvor varmt skal der feks være før “normalt” tøj bliver for varmt? Feks almindelig bomulds body, bukser mv. Hvornår er det godt at bruge foreksempel uld/silkebody fra Joha? 

Sådan en god dag med 20-25 grader hvad propper i jeres små guldklumper i så? 

Min drenge er fra august hvor vi havde 20-25 grader. Han sov i almindelige bomulds natdragter fra h&m. Og dagtimerne havde han langærmede bomulds bodyer og tynde bukser på. Når han sov til middag var det i kortærmet body med et tyndt dække over ham. 

Han frøs aldrig 

Anmeld Citér

5. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min drenge er fra august hvor vi havde 20-25 grader. Han sov i almindelige bomulds natdragter fra h&m. Og dagtimerne havde han langærmede bomulds bodyer og tynde bukser på. Når han sov til middag var det i kortærmet body med et tyndt dække over ham. 

Han frøs aldrig 

Okay jeg ville nok også mere tænke om hvis de fik det for varmt. Det er altid nemt at smide et ekstra tæppe eller lag tæj, så bare nogle uld silke bodyer og tænkte om de var uvurderlige hvis der endelig kom lidt dansk sommer ?

Anmeld Citér

5. marts 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Okay jeg ville nok også mere tænke om hvis de fik det for varmt. Det er altid nemt at smide et ekstra tæppe eller lag tæj, så bare nogle uld silke bodyer og tænkte om de var uvurderlige hvis der endelig kom lidt dansk sommer ?

Vi bor i Italien hvor der er en del varmere om sommeren og vi var glade for uld-silke bodyer sidste sommer hvor vores datter var helt lille. Ofte var hun bare i sådan en body. Hvis det er rigtig varmt er dem uden ærmer bedst (bonus hvis de er lidt løse). Hun var også i bomuld, men hun blev hurtigt svedig. Jeg tænker hvis det kan bruges i Italien, så kan det nok også i Danmark  

Anmeld Citér

5. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg brugte først uld til min søn da efteråret kom. Havde ikk noget i sommeren. Der havde jeg kun det som beskrevet tidligere. 

Men husk på børn er forskellige. Nogen er meget varme og andre lettere til kulde. Min dreng har altid været meget varm. Han er aldrig blevet svøbt fordi han simpelthen svedte for meget. Han sover heller ikke med dyne om natten og har aldrig gjort. (Han bliver 3 om lidt). 

Anmeld Citér

5. marts 2018

Vaya

Min datter er fra juni ‘15, og vi måtte ud og købe en del kortærmede bodyer, for hun var et meget varmt barn, og det var en meget varm sommer. Vi brugte bare bomuld. Alle de gange jeg har prøvet uld på hende, har hun haft det alt for varmt (uanset hvad folk siger om ulds egenskaber).

Det er jo bare ikke til at vide på forhånd, hvor varmt barnet er. Vi savnede meget at kunne putte hende godt i en dyne og skabe tryghed på den måde når hun skulle sove, men hun svedte simpelthen for meget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.