Igangsættelse. Hvad skal jeg vælge? Vælger jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.887 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. marts 2018

Manna

Jeg er 41+0. Trediegangs. 

Jeg har tid til igangsættelse i morgen. Fik lavet hindeløsning for 4 dg siden. Det gav regelmæssige plukveer, som stoppede igen. Jeg var knap 2 fingre åben og med noget hals. 

For to dage siden gik slimproppen. 

Der sker ikke noget. Jeg synes ikke engang, jeg har så mange plukveer som før. Men der er liv. 

Jeg går ud fra, jeg er mere åben for neden, siden slimproppen er gået og jordmoderen kan jo nok komme til at tage vandet. Ved min sidste fødsel blev vandet taget efter nogle timers veer og så gik det ellers voldsomt stærkt - tror 4 presseveer el. noget. Men der var jeg jo også fuldt åben. 

Jeg frygter alligevel lidt at få taget vandet og at det går for stærkt. 

Så tænker lidt at stikpiller nok er skønnere, men giver det mening hvis man er godt åben og egentlig er klar til de veer, som bare ikke kommer af sig selv?

Bliver det mon noget jeg overhovedet kan bestemme og hvad skal jeg så vælge?

Erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2018

2017morigen

Det kommer an på hvor åben du er om du i det hele taget får tilbudt piller eller de går direkte til at tage vandet.

Begge mine fødsler er startet med vandafgang men har aldrig fået veer af mig selv. Den ene ventede vi ca 16 timer fra vandafgang på at sætte vedrop (det startede sen aften og næsten morgen var skide travl på fg = ekstra vente tid). Var helt udsætte livmoderhals og Ca 1 finger åben ved opsætning. Baby blev først først født Ca 10timer efter opsætning.

Anden gang blev der sat vedrop allerede ca 3 timer efter da forstervandet var grønt. Var lidt åben og havde noget livmoderhals tilbage. Ctg var ikke pæn hele tiden så det var langsom opskrugning og efter 3 timer blev der slukket for der skulle en skalp ph til. Var 3cm åben, udsludslættet livmoderhals og blød da den blev taget. Baby blev født Ca 45min efter det.

Så stor forskel selvom det startede ens. Den eneste forskel var at anden gang have jeg lette plukveer på vej på fg og fik lattergas istedet for epi som første gang.

Så selv om de tager vandet er det ikke sikkert at det bliver en hurtig fødsel igen 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Manna

2017morigen skriver:

Det kommer an på hvor åben du er om du i det hele taget får tilbudt piller eller de går direkte til at tage vandet.

Begge mine fødsler er startet med vandafgang men har aldrig fået veer af mig selv. Den ene ventede vi ca 16 timer fra vandafgang på at sætte vedrop (det startede sen aften og næsten morgen var skide travl på fg = ekstra vente tid). Var helt udsætte livmoderhals og Ca 1 finger åben ved opsætning. Baby blev først først født Ca 10timer efter opsætning.

Anden gang blev der sat vedrop allerede ca 3 timer efter da forstervandet var grønt. Var lidt åben og havde noget livmoderhals tilbage. Ctg var ikke pæn hele tiden så det var langsom opskrugning og efter 3 timer blev der slukket for der skulle en skalp ph til. Var 3cm åben, udsludslættet livmoderhals og blød da den blev taget. Baby blev født Ca 45min efter det.

Så stor forskel selvom det startede ens. Den eneste forskel var at anden gang have jeg lette plukveer på vej på fg og fik lattergas istedet for epi som første gang.

Så selv om de tager vandet er det ikke sikkert at det bliver en hurtig fødsel igen 

Tak for dit svar.

Jeg må jo se hvad natten og morgendagen bringer og lade være med at bekymre mig.

det er jo rart endelig at få ham ud.

Anmeld Citér

5. marts 2018

2017morigen

Held og lykke med med i dag!

Håber at du får en fantastisk fødsel. Min nr 2 var bedre end nr 1 pga mine erfaringer fra nr 1

Anmeld Citér

5. marts 2018

Camellia

Kæmpe stort held og lykke med fødslen! :-)

Anmeld Citér

6. marts 2018

Manna

Camellia skriver:

Kæmpe stort held og lykke med fødslen! :-)

Det gik så fint.

Vandet blev taget og to timer senere fik jeg så små veer som udviklede sig stiklle og roligt.

Fire timer senere fødte jeg. Altså en seks timers fødsel fra vandet blev taget. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Camillos

Manna skriver:

Det gik så fint.

Vandet blev taget og to timer senere fik jeg så små veer som udviklede sig stiklle og roligt.

Stort tillykke med den lille ny ��

Anmeld Citér

6. marts 2018

2017morigen

Manna skriver:

Det gik så fint.

Stort tillykke med den lille ny

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.