Juicekure er desværre også enormt dyre, selvom du juicer selv!
Når man juicer skal det være økologisk ellers får du simpelthen for mange giftrester med, da man altid smider frugten i med skræl og det hele... og at juice med økologisk frugt og grønt, det løber virkelig op. 
Jeg har aldrig juicet for at tabe mig, men jeg har prøvet det, fordi jeg ville være sundere. Har dog aldrig prøvet en decideret kur, kun brugt juicen som supplement til en sund kost.
Slankekure er ikke holdbare, da det eneste, der giver mening, er en permanent livsstilsændring!
Der er større risiko for at "falde i", hvis man lægger ud med for mange ambitioner. Undersøgelser viser, at det giver mest mening, når man ændrer sit liv gradvist - så i princippet ville det være bedst bare at juice lidt i løbet af dagen. Måske til morgen? Man kan også få nogle dunke, så man kan tage juice med på job - det er skønt! Så falder man ikke i og spiser slik og kage.
Man får også sådan en fantastisk energi af at juice... men jeg synes også, at man er sulten meget af tiden. Heldigvis kan man jo også spise grønt ved siden af - det er ikke forbudt. Man laver jo selv sine regler.
En sidste ting man skal være opmærksom på, når man juicer, er at man ikke skal bruge alt for meget frugt og kulhydratrige grøntsager - det er jo også fyldt med sukker. Prop en masse kål i og spar lidt på rødbeder, gulerødder og frugt.
Min mor har været på flere juicekure, hun tabte sig og havde det så godt imens - men desværre så stopper kuren jo en dag og så er det tilbage i den gamle gænge... især fordi juicekuren så har lænset ens pengepung, så man kun har råd til junk resten af måneden!
Jeg elsker selv at juice, men ærgrer mig over, hvor enormt dyrt det er...
Anmeld
Citér