Langtidsamning og skiftende vagter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej alle

Min søn vil være 11 måneder når jeg skal starte på arbejde igen, og jeg har egentlig ikke lyst til at skulle stoppe amningen, hvis den stadig går godt på det tidspunkt, men jeg skal tilbage i skiftende vagter og bliver så i tvivl, om det er synd for ham ikke at være stoppet, for kan han finde ud af at jeg fx ikke er hjemme til hver aftenputning eller hver nat til en hyggetår? 

Nogle med erfaringer, hvordan har I og jeres børn klaret det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2018

Dorthe1986

Min erfaring er at det finder de lynhurtigt ud af. De lærer hurtigt at nå i dag er det far og han putter på den måde og når det er mor er det bare bonus for så er der også en hyggetår 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Min erfaring er at det finder de lynhurtigt ud af. De lærer hurtigt at nå i dag er det far og han putter på den måde og når det er mor er det bare bonus for så er der også en hyggetår 

Tak for svar, jeg håber også detbliver sådan her så det ville næsten være ubærligt hvis han blev virkelig ked af det, det er i forvejen ikke så fedt at skulle være hjemme og ude i tide og utide

Anmeld Citér

4. marts 2018

migxher

Vores dreng er 1,5 år og han ammes stadig. Han kan fint acceptere at han ikke bliver ammet når det er far der putter de gange jeg ikke er hjemme. (: 

Anmeld Citér

4. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea lærte også hurtigt, at når jeg havde aftenvagt, så fik hun en flaske af far, og var jeg hjemme, så fik hun en natbab.

Alberte lærte aldrig at tage flaske, så der stoppede det naturligt, da jeg startede på arbejde. Vh Stine 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym

Jer der ammer længe, savner I ikke jeres bryster lidt? 

Jeg ammer fuld tid lige nu da baby ikke er ret gammel og jeg nyder det og hygger mig. Men jeg savner mine bryster i forbindelse med intimt samvær med min mand. Jeg har ikke ømme bryster eller lignende, men det er ikke rart at blive rørt ved på brysterne, som før. For mig er brysterne en stor del af det intime vi har. 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Jeg ammer fuld tid lige nu da baby ikke er ret gammel og jeg nyder det og hygger mig. Men jeg savner mine bryster i forbindelse med intimt samvær med min mand. Jeg har ikke ømme bryster eller lignende, men det er ikke rart at blive rørt ved på brysterne, som før. For mig er brysterne en stor del af det intime vi har. 

Tror mest det er min mand, der savner dem . Jeg har aldrig tænk så meget på dem, når vi har sex.

Men hver ting til sin tid. Lige nu er deres funktion at lave mælk og give føde til vores barn. Derefter får min mand dem igen. Sådan har han det heldigvis også. Han synes også, at det er lidt underligt at røre ved dem lige nu. Men sådan er det jo. Lige for tiden er der andre ting, der tæller 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen

Dig der har skrevet om man savner sine bryster, min dreng er 7 måneder nu, og først indenfor de sidste par uger føler jeg at mine bryster igen kan bruges til andet end amning så det kan sagtens være du får lyst til at “bruge” dem sammen med din partner igen, inden du stopper med at amme

Anmeld Citér

4. marts 2018

migxher

Anonym skriver:

Det er nok mest min kæreste der savner dem. De første par måneder efter jeg fødte kunne jeg slet ikke have at han rørte dem. De var madpakker og intet andet. Da vores søn var omkring 6 måneder kunne ham så småt røre dem uden at jeg blev irriteret. Nu er vores dreng 1,5 år og de bliver flittigt rørt under sex osv. Det generer mig ikke men ærligt så ophidser det mig ikke længere at de bliver rørt. de er stadig mest madpakker for mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.