Tvivler på mig selv som moster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lige blev moster igen jeg har en nices fra 2010 som jeg ikke rigtig har nogle bånd til da jeg aldrig har haft mulighed for at opbygge et til hende da hendes mor ( min storesøster ) aldrig har giv mig mulighed for at havde min nices på egen hånd på troste af jeg har forsøgt op til flere gang af få lov ude held.

Nu er jeg så heldig at jeg er blev moster igen den gang er det så min andre søster som er mor og her er holdning til min nices og jeg en hele andre hendes forældre ønsker at jeg blev en virke del af deres datters liv og har allerede giv udtryg for de synes jeg er en god moster og at jeg nok skal får lov til af passe hende i ny og næ nu er mig problem bare at jeg er begrynd at tvivle på min Evne som moster og er mange bange for at gøre noget forkendt når jeg er sammen med hende og det bruger mange energi på at tænke over om jeg nu også er god nok er der nogle der har et godt råd. til hvordan jeg kommer til af stole lidt mere på min selv ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er lige blev moster igen jeg har en nices fra 2010 som jeg ikke rigtig har nogle bånd til da jeg aldrig har haft mulighed for at opbygge et til hende da hendes mor ( min storesøster ) aldrig har giv mig mulighed for at havde min nices på egen hånd på troste af jeg har forsøgt op til flere gang af få lov ude held.

Nu er jeg så heldig at jeg er blev moster igen den gang er det så min andre søster som er mor og her er holdning til min nices og jeg en hele andre hendes forældre ønsker at jeg blev en virke del af deres datters liv og har allerede giv udtryg for de synes jeg er en god moster og at jeg nok skal får lov til af passe hende i ny og næ nu er mig problem bare at jeg er begrynd at tvivle på min Evne som moster og er mange bange for at gøre noget forkendt når jeg er sammen med hende og det bruger mange energi på at tænke over om jeg nu også er god nok er der nogle der har et godt råd. til hvordan jeg kommer til af stole lidt mere på min selv ?

Tilbring en masse tid med din niece og hendes forældre, så du får en masse erfaring omkring diverse ting og måder at gøre tingene på. Så er der i hvert fald de ting mindre at bekymre sig om, altså også alt muligt praktisk. Og ellers stol på din kærlighed og logik i kombination, og det skal nok gå 

Anmeld Citér

2. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker ik rigtig man ja gøre noget forkert som moster

Min erfaring i forhold til min søster og børns forhold er, at så længe der er knus, kram og kærlighed, så er moster den bedste i verden!

I stedet for dyre gaver, er et hyggegavekort til en dag med moster ( og onkel abe) det bedste man ka få.

Hør hva forældrene siger, og "følg" deres normale regler for god opførsel, så ka man altid få liv til at forkæle lidt extra oveni!

Mine unger elsker i hvert fald deres moster og ønsker at blive lige så sød, klog, høj og smuk, som hende når de blir store vh Stine 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Tommelise

Du lyder som en omsorgsfuld person, der rigtig gerne vil være en god moster for din niece. Og det er jeg sikker på, at du bliver.

Jeg kan godt forstå, at du føler dig usikker, når din ene søster ikke rigtigt har givet dig lov.

Jeg er også en moster, der ikke selv har børn. Jeg har været så heldig, at begge mine søstre virkelig har givet mig lov til at være moster med stort M.

Som andre skriver - så tilbring en masse tid sammen med din søster og svoger og din niece, hvis det rent geografisk er muligt. Nu er din niece jo helt lille endnu, men leg med hende, skift bleen engang imellem. Det bedste du kan give hende er tid og nærvær. Når hun bliver lidt større, så læg mærke til hvordan din søster og svoger gerne vil opdrage deres barn. Hvis din søster f.eks. giver sin datter besked om at tage en jakke på, fordi det er blevet for køligt til korte ærmer, så hold fast i det - sig f.eks. "Din mor har sagt, at du skal have jakke på, så det skal du, og moster skal også have en jakke på".

Hvis du føler sig usikker så tal med din søster om det. 

Du bliver garanteret verdens bedste moster, og du får så meget igen.

Anmeld Citér

2. marts 2018

Ciss

Du behøver jo ikke passe barnet alene som det første. Vær sammen med dem jævnlig. Så lærer I to hinanden at kende. Efterhånden bliver det helt naturlig at være lidt alene. Gå en lille tur sammen osv. Og så kan man udvide alenetid en efterhånden. Jeg er sikker på at du bliver en god moster!!!

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg passer aldrig min niece og nevø - de har ikke rigtig behov for pasning. , men jeg er en god faster alligevel ❤️ Jeg elsker dem ganske enkelt af hele mit hjerte og det er jeg overbevist om at de kan mærke! Jeg får altid en løbende/hoppende velkomst af min niece med tilhørende kys og kram,  og min nevø som kun er 10mdr er bare super tryg i min favn. Han er altid rolig hos mig og putter ligeså gerne hos mig, som mor og far når han er træt eller pyller ❤️ 

Elsker de unger ❤️�� Og endnu mere det bånd der er mellem dem og mine egne ❤️❤️

Jeg tror det handler om at investere tid og interesse i børnene når man er sammen! Vis at du gerne vil dem og ikke kun snakker voksen snak  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.