Arghh.. videregående uddannelse nu eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke ved om nogle vil kunne genkende mig 

sagen er den at jeg er uddannet SSH for et lille års tid siden og planen er lige pt, at jeg skal læse videre til SSA om et par måneder, MEN.. 

vi har i 4 år ikke beskyttet os ved sex, da vi ønsker at øge familien, men vi kan desværre have meget svært ved, at blive gravide uden hjælp og der er heller ikke sket noget i de år.. 

nu står jeg så og er MEGET i tvivl om hvor vidt jeg skal læse videre nu eller vente til vi har fået børn (og jeg kan få voksen elevløn, da jeg vil falde 5000kr om måneden i løn hvis jeg læser videre nu) 

jeg er ikke 100% sikker på om min karriere skal være som SSA, men lige nu ELSKER jeg mit arbejde som SSH. 

Min mand er færdig uddannet inden året er omme og skal ikke læse videre.. 

årh jeg er så meget i tvivl - skulle jeg følge min mavefornemmelse så ville jeg ikke læse videre nu men ja.. jeg synes fanme det er svært

jeg håber ikke det blev alt for forvirrende, men vil nogle af jer andre dele erfaringer ift uddannelse og børn 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. marts

esioul

Profilbillede for esioul
Mod
Føler mig spændt :D
Anonym skriver:

sagen er den at jeg er uddannet SSH for et lille års tid siden og planen er lige pt, at jeg skal læse videre til SSA om et par måneder, MEN.. 

vi har i 4 år ikke beskyttet os ved sex, da vi ønsker at øge familien, men vi kan desværre have meget svært ved, at blive gravide uden hjælp og der er heller ikke sket noget i de år.. 

nu står jeg så og er MEGET i tvivl om hvor vidt jeg skal læse videre nu eller vente til vi har fået børn (og jeg kan få voksen elevløn, da jeg vil falde 5000kr om måneden i løn hvis jeg læser videre nu) 

jeg er ikke 100% sikker på om min karriere skal være som SSA, men lige nu ELSKER jeg mit arbejde som SSH. 

årh jeg er så meget i tvivl - skulle jeg følge min mavefornemmelse så ville jeg ikke læse videre nu men ja.. jeg synes fanme det er svært

jeg håber ikke det blev alt for forvirrende, men vil nogle af jer andre dele erfaringer ift uddannelse og børn 

Læs videre nu 

A winner is a dreamer who never gives up          

Anmeld Citér

1. marts

Anonym

Anonym skriver:

Min situation ligner lidt. Jeg er pt igang med sosu gf2, og er færdig til sommer. Så er det jo meningen at jeg skal hoppe direkte videre på hovedforløb enten som ssh eller ssa. Men jeg har valgt at udskyde det. Både af økonomiske grunde, og fordi jeg går i gang med fertilietsbehandling med donorsæd til sommer. Jeg er enlig forsørger, og pt på SU. Ved at gå på alm elevløn mister jeg ca 2000 om mdr. Ved at tage arbejde efter mit grundforløb, indtil barsel, og så tage hovedforløb (og evt arbejde lidt først) efter barsel  vil jeg være gammel nok og have nok erfaring til at kunne få voksen elevløn. 

Så ja, i din situation ville jeg nok vente. I hvert fald indtil du kan få voksen elevløn. Det betyder bare meget at økonomien ikke ser mega stram ud i de år det tager.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.