Konfirmationsgave til niece

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget ville i sige?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

585 visninger
7 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts

Lucky05

Profilbillede for Lucky05

min søde niece skal konfirmeres sidst i april. 

Det er min halvbrors ældste datter. 

Vi har en rimelig godt forhold til dem. Vi ses dog ikke så ofte som vi gerne ville, da der er ca 130 km imellem os. 

Men mht gaven, hvad tænker i så er fair? 

Vil ikke stå på dagen, og de tænker nærrigrøv 

det er ikke pengene vi mangler, så det der med at man skal købe efter ens økonomi kan vi ikke sige. Det er mere så der ligesom bliver sat en “standard”. Min bror har 2 børn mere, som jo skal have det samme. 

Indtil videre har jeg bogstav koppen fra Royal Copenhagen som en mulighed. Den koster 550 kr. 

Hvad tænker i er retfærdigt / normalt når det er ens niece / nevø? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. marts

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Her giver vi til tætte familiemedlemmer ,og tætte venner for 1000 .

Knap så tætte som en langt ude tante ,og kun nogen vi ser til fester giver vi for 500. 

Synes den bogstavkop er en rigtig god ide,og vil du give for mere kunne det være et smukt smykke. 

Anmeld Citér

1. marts

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Mila 4 år... Babydreng 29+0

Har stemt ca 500,- 

Det gav jeg min “nevø” (ikke biologisk nevø, men hans mor er som en søster for mig) for sidste år, samt min datters gudfars datter (haha lyder langt ude...). Jeg ville altid give for min. 500,- til en konfirmation (er relativt lavtlønnet, så det er hvad der passer til MIN pengepung)

Anmeld Citér

1. marts

klmf

Profilbillede for klmf
Lucky05 skriver:

Vi har en rimelig godt forhold til dem. Vi ses dog ikke så ofte som vi gerne ville, da der er ca 130 km imellem os. 

det er ikke pengene vi mangler, så det der med at man skal købe efter ens økonomi kan vi ikke sige. Det er mere så der ligesom bliver sat en “standard”. Min bror har 2 børn mere, som jo skal have det samme. 

Indtil videre har jeg bogstav koppen fra Royal Copenhagen som en mulighed. Den koster 550 kr. 

Lyder som et rimeligt beløb - og en god gaveide

Hilsen lotchen 

Anmeld Citér

1. marts

Puust

Profilbillede for Puust

Med mindre der er noget hun har ønsket sig, syntes jeg det er en mærkelig gave. 

Jeg fik et årskrus da jeg blev konfirmeret. Kan huske jeg syntes det var en skod gave dengang. Syntes det stadig i dag. Lod den blive ved min mor da jeg flyttede hjemmefra.

syntes godt man må give gaver barnet faktisk ønsker sig. Det er ok at sige man ikke vil give penge, men børn i dag ved for det meste ret godt hvad de ønsker sig. 

Beløbsmæssigt syntes jeg det er fint. 

Anmeld Citér

1. marts

Mamalou

Profilbillede for Mamalou
Lucky05 skriver:

Jeg har givet min niece og nevø for omkring 500 nr. Jeg plejer at give for omkring 200 kr ved fødselsdage

Mamalou -   stolt mor til Villads 16.05.11

Anmeld Citér

1. marts

Lucky05

Profilbillede for Lucky05
Puust skriver:

Med mindre der er noget hun har ønsket sig, syntes jeg det er en mærkelig gave. 

Jeg fik et årskrus da jeg blev konfirmeret. Kan huske jeg syntes det var en skod gave dengang. Syntes det stadig i dag. Lod den blive ved min mor da jeg flyttede hjemmefra.

syntes godt man må give gaver barnet faktisk ønsker sig. Det er ok at sige man ikke vil give penge, men børn i dag ved for det meste ret godt hvad de ønsker sig. 

Beløbsmæssigt syntes jeg det er fint. 

Hun har ønsket sig det ;-) Hun vil have malet konfirmationsdato inde i det, af en tidligere maler fra Royal Copenhagen. 

Tak for input :-) 

Anmeld Citér

1. marts

Puust

Profilbillede for Puust
Lucky05 skriver:

Hun har ønsket sig det ;-) Hun vil have malet konfirmationsdato inde i det, af en tidligere maler fra Royal Copenhagen. 

Tak for input :-) 

Så er det jo en super gave. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.