For koldt til barnevogn idag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.790 visninger
9 svar
3 synes godt om
28. februar 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Ja som overskriften siger: er det for koldt at sove i barnevogn idag eller hvad synes i?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2018

Kay

Rixus skriver:

Ja som overskriften siger: er det for koldt at sove i barnevogn idag eller hvad synes i?  

Her er det -10 grader og det er for koldt til barnevognen har arbejdet i vuggestue og hvis det var koldere end -8 grader måtte vi ikke putte udendørs 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ja det synes jeg. I min vuggestue sover min søn udenfor i krybberum, og må indrømme at jeg har en klump i maven over det. Men de siger at de putter børnene godt med lammeskind osv, og har isolerede krybber samt rummet er i læ og de holder øje med temperaturen. Men en baby i barnevogn ville jeg ikke putte udenfor og især ikke hvis vognen ikke kan stå i total læ. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Soonmom

Jeg tænker da at mine børn kommer ud som sædvanligt i det sædvanlige tøj, de plejer at være fint lune, så bare fordi det er 3 grader koldere går det nok (her er minus 8)

Anmeld Citér

28. februar 2018

HeMakesMe

Her er minus 7 grader og sneen vælter ned og jeg skal til at putte min søn derude.

I går sov han fint derude i minus 5 grader og kuling - barnevognen står i læ i en gård og babyalarmen måler temperatur hos ham og den kom ned på 2 grader. Så han kommer ud i sneen

Da jeg gik for at putte ham i går og vinden gik gennem marv og ben, kunne jeg da godt more mig lidt over vores tradition for at lade børnene sove ude i barnevogn her i landet... men altså, de første 8 måneder af hans liv sov han kun 30 minutter ad gangen i sin seng... ud i barnevognen midt i januar og pludselig sover han 1½ time ad gangen! Så ja - også i denne kulde kommer han ud!

Anmeld Citér

28. februar 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Otto er kommet ud - tak for svar Der er 1 grad i barnevognen

Anmeld Citér

28. februar 2018

A-1995

Ja min søn sover ude ��

Anmeld Citér

28. februar 2018

Kay

Ikke under -10 grader

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. februar 2018

Lje

Kay skriver:

Ikke under -10 grader

Hvis du går til kilden, så er det altså mere nuanceret:

https://www.sst.dk/da/sundhed-og-livsstil/boern-og-unge/spaedboern-og-smaaboern/udeophold-i-kulden

Hvis der er koldere end -10, så er der en række forhold, man skal tage stilling til, som nævnt i linket, men ingen decideret anbefaling om, at de ikke måtte sove udenfor.  

Vores søn er født og opvokset det første år i Grønland. Han har sovet alle sine dagslure udenfor (og gør fortsat). Upåagtet vejret. Vi havde et lille (men dybt) vindfang, hvor han naturvis stod, så han ikke fik vind/sne ind i barnevognen. En isoleret barnevogn og en Voksepose i uld. Ud med barnet. Som altid har sovet helt forrygende.

Så TS hvis I har de rette forhold med lidt vindafskærmning og barnet hverken er nyfødt eller sygt, så havde jeg sat det ud og nydt den gode lur.

Vh.

Anmeld Citér

7. marts 2018

Kurt_H

Det kunne muligvis være en ide at bruge et digitalt udendørstermometer under dynen i barnevognen, så du kan følge temperaturen mere præcist imens dit barn sover.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.