Om grader af autisme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.329 visninger
3 svar
2 synes godt om
26. februar 2018

Mortilchristoffer

Min søn på 6 år har diagnosen infantil autisme, med normal begavelse. Han har tydeligt vanskeligheder når vi er ude med ham, da han, når han er i ukendte omgivelser bliver meget autistisk i sin adfærd, med manglende øjenkontakt, tavshed, lukker sig inde i sig selv og bliver undvigende eller udadreagerende på mig, hvis nogen fremmede skulle henvende sig til ham. Hjemme i vante omgivelser og efterhånden også i børnehaven kan man næsten ikke mærke på ham at han har autisme. God øjenkontakt, god mimik, god til at snakke sammen og leger efterhånden også rolle lege med sin lillesøster og de to venner han har i børnehaven. Selvfølgelig opstår der konflikter i det daglige med os og lillesøster og det er også tydeligt, at han har svært med at forstå sin andel i de konflikter der er. 

Er der andre forældre til børn med autisme, der kan genkende denne store forskel i, deres børns adfærd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mortilchristoffer skriver:

Min søn på 6 år har diagnosen infantil autisme, med normal begavelse. Han har tydeligt vanskeligheder når vi er ude med ham, da han, når han er i ukendte omgivelser bliver meget autistisk i sin adfærd, med manglende øjenkontakt, tavshed, lukker sig inde i sig selv og bliver undvigende eller udadreagerende på mig, hvis nogen fremmede skulle henvende sig til ham. Hjemme i vante omgivelser og efterhånden også i børnehaven kan man næsten ikke mærke på ham at han har autisme. God øjenkontakt, god mimik, god til at snakke sammen og leger efterhånden også rolle lege med sin lillesøster og de to venner han har i børnehaven. Selvfølgelig opstår der konflikter i det daglige med os og lillesøster og det er også tydeligt, at han har svært med at forstå sin andel i de konflikter der er. 

Er der andre forældre til børn med autisme, der kan genkende denne store forskel i, deres børns adfærd? 

Min bonus bror har autisme og ADD og der er kæmpe forskel på ude og hjemme. Han er en snakketræ derhjemme, kan sidde og lege stille og roligt, hjælpe til... Men ude blandt mange mennesker kan det godt være svært og han bliver stille og vil gerne være tæt på.. Han har en badge hvor der står autisme-usynlig sygdom på, når han er ude, så folk ved det... Og den hjælper ham meget. 

Autister har ofte svært med mange mennesker, larmen.. Der er børn der har hørebøffer på, når de er ude, for ar lukke lydende ude.

Anmeld Citér

27. februar 2018

Nogensmor??

Mortilchristoffer skriver:

Ved min ældste på 10, han har ADHD og ia, nej - der er ingen forskel på hvor han er henne.

min yngste på 6 med samme diagnoser ja, han er også MEGET indelukket!!! Han har bla kørt med samme taxa og samme chauffør i et år nu, men aldrig talt med ham.. 

Anmeld Citér

27. februar 2018

Mortilchristoffer

Tak for svar

Vi har selv ofte tænkt over, hvor meget lettere det ville være, hvis man på en eller anden måde kunne se, at han har autisme - både for os, da vi føler at vi bliver kigget skævt til - og for vores søn, da folk så ville tage lidt mere hensyn og ikke blive ved med at udspørge ham om alt muligt, som et andet barn på 6 år gerne ville svare på. Men hvis en badge kunne hjælpe Christoffer, ville vi nok vente til han blev gammel nok og selv ønskede sig en . vi kender ikke andre, der har normalt begavede børn med autisme, derfor er vi meget nysgerrige på, om det er normalt, at der er så meget forskel på ude og hjemme. Men man kan sikkert også drage mange paraleller imellem autisme og ADHD.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.