Knap 8 mdr og vil pludselig ikke have skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.602 visninger
7 svar
1 synes godt om
26. februar 2018

MorTilN

Min søn på knap 8 mdr har en uges tid nu nærmest fuldstændig nægtet at spise skemad han tager max 3-4 skefulde.

Han startede op på skemad et par dage før han blev 5 mdr og han elskede det. Han slugte gerne en hel portion grød og mere vis han fik lov 3 gange om dagen uden problemer fra han var 6 mdr.

Det hele startede for 1 uge siden da han tog 2-3 dage med feber, diarré og voldsom opkast,  siden der har han bare ikke ville spise grød. Han er interesseret i det som han plejer når det bliver lavet og han bliver sat i stolen for at få det, men lige så snart han får den første skefuld begynder han at græde helt vildt som om det gør ondt og vil værken have mere grød eller noget som helst vand.

Her til morges fik han spist en portion grød på skødet af mig og med fingrene i skålen men han prøvede at bruge skeen som en sutteflaske, han ville dog stadig ikke have noget vand overhovedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2018

Allenavnevartaget

Det er meget normalt at de får en periode omkring den alder, hvor det vender. For nogen hjælper det at de selv får lov at forsøge med skeen, mens man så selv smugler en skefuld ind nu og da. For andre er det bare tid til at begynde på fingermad istedet for. Kogte grøntsager og rugbrødsbider er udemærket til at starte med. Små bløde kødstykker kan de også sagtens klare.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er meget normalt at interesse for mad ryger op og ned. Stik ham en boller eller andet til morgenmad og så prøv grøden igen lidt løbende.. Kan være han bare er kørt død i grøden kan også være det hjælper hvis han selv får lov at sidde med grøden. 

Er hans ellers interesseret i rugbrødshapsere og at sidde med maden selv?.. For mange børn bliver mere interesseret at sidde selv med maden omkring de der 8-9 måneder

Anmeld Citér

26. februar 2018

MorTilN

Oddi skriver:

Det er meget normalt at interesse for mad ryger op og ned. Stik ham en boller eller andet til morgenmad og så prøv grøden igen lidt løbende.. Kan være han bare er kørt død i grøden kan også være det hjælper hvis han selv får lov at sidde med grøden. 

Er hans ellers interesseret i rugbrødshapsere og at sidde med maden selv?.. For mange børn bliver mere interesseret at sidde selv med maden omkring de der 8-9 måneder

Må prøve og købe en ske som han selv kan sidde med. Vi er lige startede op med rugbrødsmad med leverpostej som han spiser cirka 1 halv skive mørk bondebrød af og sidder også med majspops, halv ostehaps og babykiks nogen gange.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Astrid&alex

Min søn gad ikke grød særligt længe. Det smager for kedeligt. Prøv noget der er lidt lækkert  min søn blev først glad for at spise da svigermor kom og fyldte fryseren med lækre italienske specialiter - i børnevenligt format. Han har aldrig ville spise ting som et glas med færdigret til babyer - eller andet kedelig mad. Desværre er jeg selv en dårlig kok

Anmeld Citér

26. februar 2018

MorTilN

Allenavnevartaget skriver:

Det er meget normalt at de får en periode omkring den alder, hvor det vender. For nogen hjælper det at de selv får lov at forsøge med skeen, mens man så selv smugler en skefuld ind nu og da. For andre er det bare tid til at begynde på fingermad istedet for. Kogte grøntsager og rugbrødsbider er udemærket til at starte med. Små bløde kødstykker kan de også sagtens klare.

Jeg må ud og prøve at købe en ske som han selv kan sidde med. Vi er i gang med at tilbyde ham fingremad. Han spiser ca 1 halv skive mørk bondebrød med leverpostej når han får det og han smager vis han er vågen når vi spiser. Håber han vender tilbage til at ville have grød igen 

Anmeld Citér

26. februar 2018

MorTilN

Astrid&alex skriver:

Min søn gad ikke grød særligt længe. Det smager for kedeligt. Prøv noget der er lidt lækkert  min søn blev først glad for at spise da svigermor kom og fyldte fryseren med lækre italienske specialiter - i børnevenligt format. Han har aldrig ville spise ting som et glas med færdigret til babyer - eller andet kedelig mad. Desværre er jeg selv en dårlig kok

Min søn har været virkelig glad for grød og de der færdige babymad på glas(Jeg heller ikke en særlig fantastisk kok når det gælder babymad). Det hele gik fint og han elskede skemad lige ind til sidste lørdag formiddag hvor han kastede op lige efter at have spist et glas med mos bestående af gulerod og 2 andre ingredienser(fra organic) og der efter kastede han op hver gang han fik noget som helst mad(selv mme) ned samtidig med at han fik feber og dårlig mave frem til mandag aften og siden der har han bare ikke ville have skemad.

Selv hirsegrød var han helt vild med før, selv om det bare smager af varm tapetklister.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi
MorTilN skriver:

Må prøve og købe en ske som han selv kan sidde med. Vi er lige startede op med rugbrødsmad med leverpostej som han spiser cirka 1 halv skive mørk bondebrød af og sidder også med majspops, halv ostehaps og babykiks nogen gange.

Du giver ham bare en alm ske. Ingen grund til at købe en særlig. 

Okay, jamen så begynd og giv ham forskelligt mad han selv kan sidde med, det er der mange børn der nyder. Frugt og grønt, bolle med smør osv kan være skønt for de små begyndere at sidde med.. 

Og er sikker på at interessen for grød kommer tilbage igen, om ikke andet så når han selv kan spise den om nogle måneder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.