Hvor meget tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. februar 2018

frkchili

Jeg venter en sommerbaby (har termin slut juli), og er førstegangsfødende, så synes godt nok det er svært lige at finde ud af, hvor meget babytøj jeg får brug for - især fordi det jo ikke er til at vide, hvordan sommervejret bliver. Man får jo nok lidt i barselsgave og sådan, men hvad vil I mene er en god "basispakke" til en sommerbaby, hvis man ikke lige gider vaske mere end et par gange om ugen? Tænker at købe ind i str 50-56-62 på forhånd, så jeg slipper for at skulle rende en hel masse efter nyt tøj i de første måneder  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2018

Allenavnevartaget

Det er svært at sige, for det afhænger af hvad barn du får.

Jeg har haft en baby der brugte størrelserne i flere måneder og som sagtens kunne bruge tøjet et par dage i træk, fordi hun aldrig svinede det. Hun foretrak kun at være iført ble når vi var hjemme og det var virkelig sparsomt hvor meget jeg brugte til hende.

Og nu har jeg så en baby der vokser ud af en størrelse på 2-4 uger, ikke kan finde ro uden minimum at have en body på og som gylper så overdrevet meget at vi skifter tøj på ham (og oftest også os selv), 3-5 gange dagligt. Da vi ikke har mulighed for at vaske mere end 1-2 gange om ugen grundet vi skal have tid i vaskekælderen, har jeg været nødt til at købe stort ind af bodyer og natdragter. Så han er virkelig storforbruger af tøj. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

100%anonym

frkchili skriver:

Jeg venter en sommerbaby (har termin slut juli), og er førstegangsfødende, så synes godt nok det er svært lige at finde ud af, hvor meget babytøj jeg får brug for - især fordi det jo ikke er til at vide, hvordan sommervejret bliver. Man får jo nok lidt i barselsgave og sådan, men hvad vil I mene er en god "basispakke" til en sommerbaby, hvis man ikke lige gider vaske mere end et par gange om ugen? Tænker at købe ind i str 50-56-62 på forhånd, så jeg slipper for at skulle rende en hel masse efter nyt tøj i de første måneder  

Jeg har en dreng fra august. Jeg havde 4-5 natdragter, 8-10 bodyer og 4-5 par bukser i str 50. Og omtrent det samme i str 56. 

Havde rigtig meget i 62 men det var fordi jeg fok en masse gratis. Brugte langt fra halvdelen.

min søn har aldrig hverken gylpet eller savlet særlig meget. Så har heller ikke haft behov for flere tøjskift om dagen 

Anmeld Citér

25. februar 2018

heaven

Hvor er du fra?

har en masse masse tøj du kan købe for en billig penge, hvis du er interesseret? Min var også fra sidst i juli, så tøjet passer til sæsonnen

Anmeld Citér

25. februar 2018

frkchili

heaven skriver:

Hvor er du fra?

har en masse masse tøj du kan købe for en billig penge, hvis du er interesseret? Min var også fra sidst i juli, så tøjet passer til sæsonnen

Jeg bor i Roskilde, men flytter til Fredericia til april. Og det er en pige jeg venter 

Anmeld Citér

25. februar 2018

heaven

frkchili skriver:

Jeg bor i Roskilde, men flytter til Fredericia til april. Og det er en pige jeg venter 

Øv, det var en skam, det er drengetøj jeg har...

Anmeld Citér

25. februar 2018

frkchili

heaven skriver:

Øv, det var en skam, det er drengetøj jeg har...

Øv! Havde ellers været fint lige at kunne købe en kæmpe stak. Men tak for tilbuddet 

Anmeld Citér

26. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Rigeligt er mit svar!!.. 

Vores søn var en kæmpe gylper og en der tit sked igennem. Vi skiftede nok 2-3 fulde sæt tøj hver dag... Så jeg ville nok have 10-15 fulde sæt tøj i hvert størrelse. Men vi havde også et enormt forbrug! Heldigivs havde vi fået en masse brugt tøj så det var ikke så slemt økonomisk og var en body meget ulækkert blev den smidt ud. Så mit råd er, hellere for meget end for lidt og så køb en masse brugt eller søg netværk for brugt tøj så du ikke skal bruge en formue og ikke er så øm over tøjet. Så kan man altid investere i et par sæt lækre og flotte nye sæt som de kan få på ved særlige lejligheder

Anmeld Citér

26. februar 2018

migxher

Det kommer helt an på barnet min den ældste hverken gylpet eller sked meget jeg havde nok samlet 8 sæt og vasket 1-2 gange om ugen. Min yngste sked 10+ gange om dagen og flere gange var det eksplosivt og ud over der hele. Så til ham havde jeg nok 15 sæt og vasket ca 2 gange om ugen.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Dorthe1986

Til min datter havde jeg følgende:

Str. 56:

10 bodyer (kortærmede)

5 langærmede

5 heldragter (endte med at købe mange flere)

5 strømpebukser

5 bluser

et par små kjoler/tunikaer

havde også købt lidt i str 50, men kun lige et par bodyer og et par sæt tøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.