Hjælp angående job og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
8 svar
2 synes godt om
24. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej alle, 

det har intet med baby at gøre men jeg har brug for hjælp! 

Jeg står i den situation at jeg har 2 ugers ferie om et par uger. Men nu har min chef bedt mig om at komme på arbejde i den weekend hvor jeg har ferie? ( er offentligt ansat ) 

kan han det? Når han selv har givet mig ferie der!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2018

Skouboe

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg står i den situation at jeg har 2 ugers ferie om et par uger. Men nu har min chef bedt mig om at komme på arbejde i den weekend hvor jeg har ferie? ( er offentligt ansat ) 

Hvad siger din overenskomst?

Anmeld Citér

24. februar 2018

Abracadabra

Husk, at du kun har ferie i 7 dage, altså ikke den første weekend.

Anmeld Citér

24. februar 2018

2017morigen

Abracadabra skriver:

Husk, at du kun har ferie i 7 dage, altså ikke den første weekend.

Eller har vi på mit arbejde kunne aftale at hvis man skulle arbejde weekend op til ferie og brug for fri der at man tager den i slutningen i stedet for. 

Det kan også være at du har brugt dine ferie weekender tidligere og chefen ikke har opdaget det før. 

Jeg har 1 eller 2 ferieweekender på et år alt efter om 6 ferieuge afholdes eller ej 

Anmeld Citér

24. februar 2018

altogintet

Anonym skriver:

Hej alle, 

Hvornår starter og slutter din ferie? 

Hvis du har ferie fra mandag og fjorten dage frem, så kan han godt kræve dubarvejder i weekenden inden mandagen som er første feriedag. 

Er det derimod weekenden i mellem dine to ugers ferie, så har du ferie = skal ikke arbejde. Så er det bare ærgerligt for ham, at han har givet dig ferie. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Anonym trådstarter

altogintet skriver:

Hvornår starter og slutter din ferie? 

Hvis du har ferie fra mandag og fjorten dage frem, så kan han godt kræve dubarvejder i weekenden inden mandagen som er første feriedag. 

Er det derimod weekenden i mellem dine to ugers ferie, så har du ferie = skal ikke arbejde. Så er det bare ærgerligt for ham, at han har givet dig ferie. 

Det i weekenden lige midt i min ferie! Altså i mellem ugerne? 

Hvad gør man så, nægter man bare at tage afsted? 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Ring til din fagforening.

Anmeld Citér

25. februar 2018

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Som udgangspunkt kan en arbejdsgiver ifølge ferieloven ikke ændre i en påbegyndt ferie. En arbejdsgiver kan desværre godt ændre i en ikke-påbegyndt ferie, men der skal foreligge helt særlige omstændigheder, og travlhed eller almindelig sygdom fx er ikke tilstrækkelig begrundelse. 

Hvis man får ændret sin ferie, så skal man kompenseres for det tab, som man lider fx i form af flybilletter eller lignende.

Der kan være "skrappere" regler i en overenskomst. Både i forhold til ændring af ferie og varsling af ændringer i det hele taget.

Arbejder i en fagforening.

Anmeld Citér

27. februar 2018

altogintet

Anonym skriver:

Jeg ville ringe til min fagforening. Men inden ville jeg forklare min chef, at jeg altså havde ferie, og havde planlagt et eller andet (det behøver ikke være sandt), som gjorde, at jeg slet ikke var hjemme. Alternativt havde jeg forlangt en uges ekstra ferie (på hans regning) hvis han absolut mente, at jeg skulle komme på arbejde midt i min ferie, så du på den måde stadig kan få to sammenhængende ugers ferie.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.