Nogle som har født vaginalt efter kejsersnit???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg fik i 2016 kejsersnit pga manglende fremgang og havde knap åbnet mig 4 cm... skal føde igen her til april - og er super bange for at jeg ikke kan efter sidst. Har fået grønt lys for at føde vaginalt, må dog ikke sættes igang og det hele skal starte naturligt ellers hedder det planlagt kejsersnit.  

Og jeg vil for alt i verden bare føde naturligt! 

Har brug for nogle gode historier, fra andre som fik kejsersnit første gang men som har født vaginalt efterfølgende  jeg er simpelthen så nervøs for det hele 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2018

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg fik i 2016 kejsersnit pga manglende fremgang og havde knap åbnet mig 4 cm... skal føde igen her til april - og er super bange for at jeg ikke kan efter sidst. Har fået grønt lys for at føde vaginalt, må dog ikke sættes igang og det hele skal starte naturligt ellers hedder det planlagt kejsersnit.  

Har brug for nogle gode historier, fra andre som fik kejsersnit første gang men som har født vaginalt efterfølgende  jeg er simpelthen så nervøs for det hele 

Jeg fik kejsersnit i 2011, da hun lå med fødderne nedad og ikke ville vende sig, det var en fin oplevelse skønt det ikke var det jeg havde forestillet mig, i 2013 fødte jeg vores andet barn på den almindelige måde. 

Anmeld Citér

21. februar 2018

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

jeg gik akut kejsersnit første gang, da veerne gik istå og det var tiden han skulle ud. Veerne startede kl. 05.00  - han er født kl. 23.19

2. gang fødte jeg på 2. timer fra jeg blev sat igang uden nogen komplikationer af nogen art.....det gik stærkt men den fedeste oplevelse, føles som at have løbet et maraton på rekord tid....

Anmeld Citér

21. februar 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Følger med og krydser alt for, at du får lov at føde ‘normalt’ .

Fødte selv vaginalt første gang, akut kejsersnit anden gang pga. dårlig hjerterytme hos lillesøster. Jeg håber meget på at få lov at føde selv ved en evt. tredje graviditet.

Anmeld Citér

21. februar 2018

Bb2015

Fødte ved planlagt kejsersnit i marts 2015 og fødte ved en super fin vaginal fødsel januar 2018  der var ekstra overvågning på og jeg skulle helst føde så og så hurtigt og vi havde lavet en fødeplan, så jeg følte mig tryg og det endte også med at gå super. 

Anmeld Citér

21. februar 2018

nielsen80

Jeg fik akut kejsersnit i 2012, da min pige manglede ilt - det var et af dem i fuld narkose.

Fødte vaginalt i 2016 min anden pige. Der var selvfølgelig ekstra overvågning, også må man jeg ikke komme i vand, men ellers var der ingen forbehold.

Anmeld Citér

21. februar 2018

Muffinmus

Fik aks med nr 1 efter 45 timers veer og kun 2 cm åben...

Fødte nr 2 kun 20 mdr efter,  ved en fin vaginal fødsel på 8 timer Ca. Ingen komplikationer og lignede slet ikke den første.

Nr 3 blev også født vaginalt, ca 3 år efter nr 2.

Så jeg har kun gode historier omkring  det.

Anmeld Citér

21. februar 2018

Blop2

Fik akut kejsersnit i 2011 da jeg åbnede mig for langsomt, og hjerterytmen var for påvirker/stresset.

Fødte vores andet barn ved en normal fødsel i 2014 - det tog 1 time og 36 min, hun blev dog hjulpet til verden med sugekop.

Anmeld Citér

21. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Fik aks med den første. 

Blev sat igang med ballonkateter ved nr 2 til termin. Fik lagt ballonkateteret kl 15 ca, og fik tager vandet kl 8 dagen efter. Fødte kl 20.15, uden de stor problemer. 

Måtte dog ik komme i badekar, da de hele tiden kørte extra overvågning på mig, igennem hele fødslen, pga jeg har for højt blodtryk og et par andre små fejl Men ik noget kejsersnit relateret! 

Personligt, syntes jeg da at det var fint at prøve en alm fødsels, men sådan helt hånden på hjertet, så syntes jeg at mit ks var lige så fint og en god oplevelse, selvom jeg først fik min baby op til mig dagen efter. 

Jeg fik valget mellem pks og at prøve at føde selv. Jeg havde besluttet mig for pks, men blev overtalt af alle, at føde selv. Jeg gjorde det så selv, men hvis jeg nogenside sku ha et barn mere, ville jeg vælge pks! Vh Stine 

Anmeld Citér

25. februar 2018

frkchili

Har ikke selv erfaring, da jeg er førstegangsgravid, men min ældste bror blev født ved kejsersnit, hvorefter min mor 3 år senere fødte min anden storebror helt naturligt - og det gik lige efter bogen. En hurtig fødsel uden smertelindring eller nogen som helst former for komplikationer. Det samme gjorde sig gældende, da jeg så blev født yderligere 3 år senere, så min mor har haft 2 succesoplevelser med vaginale fødsler efter kejsersnit 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.