Kommende fødsel og keglesnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.502 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2018

Tante15

Jeg venter mit tredje barn, og de to første børn er født ved hurtige fødsler, og har ikke tænkt så meget over den næste fødsel, før min jordemoder snakkede om mit keglesnit og eventuelle komplikationer. Keglesnit er først foretaget efter fødsel af sidste barn. 

Jeg kunne forstå, at der er risiko for at det bliver mere kompliceret, da arvæv fra keglesnit kan gøre det svært at åbne sig, og trække fødsel i langdrag. jordemoder nævnte at jeg kunne opleve at mit arvæv kunne flække, før der skete noget.  Jeg blev lidt betænkelig efterfølgende, selvom jeg godt ved, at man ikke skal tage sorgerne på forskud, men tænker alligevel over det. 

Så håber, at der er nogle, som har haft en almindelig fødsel trods keglesnit, og kan berolige mig, så det ikke nødvendigvis behøver at være et problem, at der tidligere er foretaget keglesnit. Ærligt må jeg sige, at jeg frygter den kommende fødsel på baggrund af ovenstående. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2018

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Jeg fik keglesnit for Ca 4 år siden og fødte første barn for godt 2 måneder siden. Fik undervejs i graviditeten målt livmoderhalsens længde ved en ekstra scanning (vist omkring uge 23) men har derudover ikke mærket det mindste til keglesnit. Fødslen gik så fint og varede godt 12 timer fra veerne startede til baby var ude. Selve udvidelsesfasen tog 6-8 timer, så jeg oplevede i hvert fald ikke problemer med at arvæv skulle gøre udvidelsen problematisk. Jeg håber du får en rigtig god og tryg fødsel og evt en god snak med din jordmoder om din bekymring, så det ikke fylder i hovedet 

Anmeld Citér

21. februar 2018

Dorthe1986

Jeg fødte et år efter mit keglesnit og jeg havde i hvert fald fået så meget arvæv, at jeg gik med stærke regelmæssige veer i knap 48 timer uden arvævet ville give sig. Men da de så satte vedrop på så fødte jeg i løbet af 4 timer cirka  men tænker mit var så slemt fordi jeg måtte lappes sammen flere gange efter mit keglesnit da det ikke ville stoppe med at bløde. 

Beklager jeg ikke lige havde den mest positive historie i forhold til keglesnit og fødsel. 

Anmeld Citér

21. februar 2018

Tante15

Porcuriosidad skriver:

Jeg fik keglesnit for Ca 4 år siden og fødte første barn for godt 2 måneder siden. Fik undervejs i graviditeten målt livmoderhalsens længde ved en ekstra scanning (vist omkring uge 23) men har derudover ikke mærket det mindste til keglesnit. Fødslen gik så fint og varede godt 12 timer fra veerne startede til baby var ude. Selve udvidelsesfasen tog 6-8 timer, så jeg oplevede i hvert fald ikke problemer med at arvæv skulle gøre udvidelsen problematisk. Jeg håber du får en rigtig god og tryg fødsel og evt en god snak med din jordmoder om din bekymring, så det ikke fylder i hovedet 

Tak for fortælling, og at det ikke behøver være problematisk at have fået keglesnit. Jeg vil lige snakke med jordemoder til næste konsultation

Anmeld Citér

21. februar 2018

Tante15

Dorthe1986 skriver:

Jeg fødte et år efter mit keglesnit og jeg havde i hvert fald fået så meget arvæv, at jeg gik med stærke regelmæssige veer i knap 48 timer uden arvævet ville give sig. Men da de så satte vedrop på så fødte jeg i løbet af 4 timer cirka  men tænker mit var så slemt fordi jeg måtte lappes sammen flere gange efter mit keglesnit da det ikke ville stoppe med at bløde. 

Beklager jeg ikke lige havde den mest positive historie i forhold til keglesnit og fødsel. 

Det er helt ok med ikke kun positive historier, for jeg forestiller mig alligevel forskellige scenarier, da jeg er usikker på hvilken betydning keglesnit egentlig har. Havde nogen talt med dig inden omkring der kunne være komplikationer i forhold til keglesnit/arvæv, hvis jeg må have lov at spørge? Vi har nogle lighedspunkter, da der var også problemer med blødning efter mit keglesnit, og brænding var ikke nok, så måtte sys. ( ved ikke om det giver mere arvæv)

Anmeld Citér

21. februar 2018

MorTil3+

Jeg fødte for tidligt pga keglesnit, da livmoderhalsen er kortere, og fra første ve til han var ude tog 3 kvarter, mine to første fødsler var før keglesnit og var også lynfødsler. 

Anmeld Citér

21. februar 2018

Dorthe1986

Tante15 skriver:

Det er helt ok med ikke kun positive historier, for jeg forestiller mig alligevel forskellige scenarier, da jeg er usikker på hvilken betydning keglesnit egentlig har. Havde nogen talt med dig inden omkring der kunne være komplikationer i forhold til keglesnit/arvæv, hvis jeg må have lov at spørge? Vi har nogle lighedspunkter, da der var også problemer med blødning efter mit keglesnit, og brænding var ikke nok, så måtte sys. ( ved ikke om det giver mere arvæv)

Nøjagtig det samme.  Ikke i forhold til at det kunne trække fødslen i langdrag. Jeg var mere bekymret over om jeg ville føde for tidligt. Men det gjorde jeg ikke jeg fødte 39+6

Anmeld Citér

21. februar 2018

FruK

Jeg fik keglesnit før jeg fik mit første barn. Han er født efter termin og helt normalt. Jeg hørte ikke noget dengang om at det skulle kunne give komplikationer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.