pyh kan mærke det vist går stærkt i øjeblikket...? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.528 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

Snuffler25

Hejsa piger

Vil bare dele lidt tanker og sådan hehe. Sidder på arbejde og kan godt mærke, at jeg er liidt ukoncentreret idag

Jeg er 14+2 uger henne nu og uha jeg synes jeg mærker meget til maven.. jeg tror der bliver arbejdet godt og grundigt på at bygge rede til den lille dernede, eller hvad det nu er som foregår på dette tidspunkt hehe. Jeg mærker muligvis mere end normalen, fik jeg at vide af jordmoderen til NF scanning, fordi at jeg har en "bag-overbøjet" livmoder.. lyder mærkeligt ik? Men det betyder ikke noget i forhold til fødsel og gravidtet.. det betyder bare, at man KAN have mere svært ved at blive gravid - min mor har det også og det havde hun. Men det har jeg ikke haft, fik jo bid i 3. forsøg hehe
Men hende som scannede mig sagde, at jeg i de næste uger frem til uge 19-20 stykker, nok muligvis ville mærke mere til min mave og den slags smerter der er i forbindelse med graviditet, kan ikke huske hvad de hedder.. "ligament" smerter eller hvad de hedder Og ja, det må jeg da vist give hende ret i hehe.

Glæder mig til at kunne mærke mere til babyen, men der går nok noget tid endnu

Jeg har iøvrigt taget mig selv i at sidde og hive maven ind, under blusen? Sært ik? For så "opdager" jeg det pludseligt ved at det føles lidt ubehageligt og så slapper jeg af i maven og så "buler den jo ud igen"... - tror det er fordi den ER ved at blive større og mere rund og føles oppustet, så trækker man lige maven ind - uden det er med vilje. Men skal bare give mig selv lov til at være rund hehe - at det er OK at man kan se min mave under blusen

Sært...
Nå, men ville bare dele nogle tanker med jer.. om bagoverbøjede livmoder og maven der buler  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

Tulle28

Jeg er lige så langt - 14+3 Og jeg har det ligesom dig. Dog lige minus den bagoverbøjede livmoder. Glæder mig til maven bliver rigtig rund og man ikke længere ligner en der bare har spist lidt for meget kage he he. Men udover det nyder jeg bare at være gravid og synes at jeg har fået lidt mere energi her på det sidste - om dagen ihvertfald. Om aftenen er jeg stadig lige træt

Anmeld

13. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

hæhæ...kender godt den med lige at trække maven ind

det skal du nok vænne dig af med igen...

Knus Caroline 20+4

Anmeld

13. oktober 2009

Lise

Jamen, sikke da en masse tanker

Jeg har også bagoverbøjet livmoder, og har heller ikke svært ved at blive gravid. Faktisk har hver femte kvinde en bagoverbøjet livmoder, så det er slet ikke så unormalt endda.

Lise - som også er ret ukoncentreret på job idag

Anmeld

13. oktober 2009

Snuffler25

Lise skriver:

Jamen, sikke da en masse tanker

Jeg har også bagoverbøjet livmoder, og har heller ikke svært ved at blive gravid. Faktisk har hver femte kvinde en bagoverbøjet livmoder, så det er slet ikke så unormalt endda.

Lise - som også er ret ukoncentreret på job idag

Nå er der alligevel SÅ mange kvinder som har det?? Hvor skægt  Det lyder bare underligt ikke *griner* som om det er lidt unaturligt, at den vender forkert.

Men er egentlig glad for at vide, at så mange kvinder har det.. så føles det mere "normalt"

dejligt jeg ikke er den eneste som ikke er så job-koncentreret idag

Anmeld

13. oktober 2009

Snuffler25

Tulle28 skriver:

Jeg er lige så langt - 14+3 Og jeg har det ligesom dig. Dog lige minus den bagoverbøjede livmoder. Glæder mig til maven bliver rigtig rund og man ikke længere ligner en der bare har spist lidt for meget kage he he. Men udover det nyder jeg bare at være gravid og synes at jeg har fået lidt mere energi her på det sidste - om dagen ihvertfald. Om aftenen er jeg stadig lige træt

JA PRÆCIS! Man føler sig som en der har spist lidt for meget kage  og prøver at skjule det lidt for andre, at maven buler lidt mere end normalt hehe.

Glæder mig også til den er rigtig rund, så man ikke er i tvivl om hvad der foregår

Hvor hyggeligt at vi er lige langt henne! Hvornår skal du til jordmoder og MD scanning? - vil du vide kønnet?

Anmeld

13. oktober 2009

Tulle28

Snuffler25 skriver:

JA PRÆCIS! Man føler sig som en der har spist lidt for meget kage  og prøver at skjule det lidt for andre, at maven buler lidt mere end normalt hehe.

Glæder mig også til den er rigtig rund, så man ikke er i tvivl om hvad der foregår

Hvor hyggeligt at vi er lige langt henne! Hvornår skal du til jordmoder og MD scanning? - vil du vide kønnet?

Jeg var til jordmoder for første gang i fredags - SÅ spændende! Nu skal jeg først igen d. 29. januar - der er godt nok længe til.

Vi skal til MD scanning d. 17. november og jaaaa vi vil gerne vide kønnet. Dels fordi vi er for nysgerrige og dels fordi det altså er lidt mere praktisk at vide kønnet

Hvornår skal du til JM og MD scanning?

Anmeld

13. oktober 2009

Nybagt mor

Nå er der alligevel SÅ mange kvinder som har det?? Hvor skægt  Det lyder bare underligt ikke *griner* som om det er lidt unaturligt, at den vender forkert.

Men er egentlig glad for at vide, at så mange kvinder har det.. så føles det mere "normalt"

dejligt jeg ikke er den eneste som ikke er så job-koncentreret idag

Jeg har det også - og ifølge både min Jm og hvad jeg har læst - så er det altså en skrøne at man har sværere ved at blive gravid fordi man har en bagudvendt livmoder (det har vist flere navne..)

Men ja - kan også sagtens huske hvordan jeg automatisk gik og hev maven ind, tro mig - det kan du ikke længe endnu

Christine, uge 38+1

Anmeld

13. oktober 2009

Snuffler25

Tulle28 skriver:

Jeg var til jordmoder for første gang i fredags - SÅ spændende! Nu skal jeg først igen d. 29. januar - der er godt nok længe til.

Vi skal til MD scanning d. 17. november og jaaaa vi vil gerne vide kønnet. Dels fordi vi er for nysgerrige og dels fordi det altså er lidt mere praktisk at vide kønnet

Hvornår skal du til JM og MD scanning?

Ih hvor sjovt, jeg skal MD scannes d. 18. nov. Dagen efter dig  D. 17nov er min 26 års fødselsdag OG vores 2 års bryllupsdag hehe og til NF scanning spurgte de om jeg ville scannes den dag, men tror måske der så ville ske lidt rigeligt oveni hinanden lige den dag. Så d. 18 - glæder mig

Jeg skal først til jordmoder d. 27/10 - synes det er lidt sent i forhold til hvor langt jeg er henne... hvor langt er vi henne der? 16+2.. arh det passer måske meget godt. Syns bare jeg læste et sted, at det helst skulle være inden uge 15

Mange ting at glæde sig til

Anmeld

14. oktober 2009

Snuffler25

kommende-mor skriver:

Jeg har det også - og ifølge både min Jm og hvad jeg har læst - så er det altså en skrøne at man har sværere ved at blive gravid fordi man har en bagudvendt livmoder (det har vist flere navne..)

Men ja - kan også sagtens huske hvordan jeg automatisk gik og hev maven ind, tro mig - det kan du ikke længe endnu

Christine, uge 38+1

Hehe nej det kan jeg vel ikke ret længe endnu? Snart bliver mausen én stor ballon

Jeg har en fornemmelse af at det går ret stærkt mellem 3. og 4. måned er det rigtigt? Synes når man følger maver på billeder osv, så pludselig er de meget mere runde efter 4. mdr ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.