Jeg synes du skal kigge på din datter. Hun lyder meget afhængig af tryghed, hvilket jo er helt normalt. Jeg vil sige, når hun både ammes og sover i jeres seng med jer - så er det et MEGET stort skridt pludselig at lære hende at falde i søvn selv.
Hvad med at lære hende at sove i egen seng først?.. Altså ikke alene, men hvor hun ammes i jeres seng, puttes i egen seng, får en sang, kys og kram og holder dig i hånden mens hun ligger i egen seng. Herhjemme er reglen at man falder i søvn i egen seng, men vågner man om natten og vil op i mor og fars seng, så er man velkommen til det.
I mit hoved, når de skal lære at sove selv - så skal de først lære at finde tryghed i deres egen seng (hvor der også er tremmer på hihi).. Finde trygheden selv og hvor de har deres eget sted, og når det så er sket kan de lære at falde i søvn selv.
Vi har siden han var 1 år kørt med at han sov i egen seng men at vi blev derinde til han sov. Nu, hvor han lige er blevet 2 år, har vi indført at han selv falder i søvn. Det fungerer super godt - men han elsker også sin egen seng og alle sine bamser osv. Han får sang, kys, nus osv i vores seng, og så kommer han i hans egen, får mere kys og kram og så går jeg ud - og han sover indenfor 10-15min. Men vi ventede også til det helt rigtige tidspunkt, hvor han var klar til det - og det synes jeg ikke det lyder til at din datter er.
Min anbefaling er at prøve at indføre at hun skal sove i egen seng, men hvor I stadig er i rummet indtil hun sover. Det er ikke ligeså voldsomt som hvis hun Både ville skulle lære at sove i egen seng OG sove selv.
Anmeld
Citér