Hmm ja den er ikke let ,for hvordan siger man det lige uden hun går i selvsving.
Jeg har en svigerinde der ikke har set lyset i god køkkenhygiejne ,og det var bare så svært at spise hendes boller når man vidste at katten ligger på køkkenbordet ,og at den klud hun bruger selv går hen af bordet.
Så jeg sagde det en dag- og det ødelagde fuldstændigt vores ellers gode forhold
For i hendes øjne så var jeg arrogant og pegede fingre af hende ved at sige ( på en pæn måde) at hendes køkkenhygiejne var lig nul ,og at jeg var ved at kaste op når der var fødselsdag ved tanken om at skulle spise hendes mad ( Det sagde jeg så ikke - men sådan var det..) Og det gjorde jeg jo også ,selv om det var fordi jeg bare syntes det var så svært og ja ulækkert at spise der.
Der er megasvært at sige sådan noget uden at såre - og uden det ender i en konflikt.
Og når hun nu er i et sårbart sted i hendes liv- så ville jeg måske overveje om I istedet kunne undgå at spise der indtil der kom det rette tidspunkt ( hvis det da nogensinde kommer) -
Og så istedet tage hende hjem til jer og spise.
Du skal ihvertfald være forberedt på en 3 verdenskrig- og er du/I klar til det? Med fare for at svigermor ikke sådan lige bliver god igen.
Så er det kampen værd pga hår - som i princippet kan løses ved I bare ikke spiser der.
Anmeld
Citér