Opstart af mos??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg har givet min søn grød de sidste 2 uger (startede op 4,5 mdr) altså smagsprøver . Mellem 3-5 skeer. Har os givet lidt sveskemos som topping for at undgå hård mave.

Hans mave tager det fint. Hvornår skal det trappen op så det blir et måltid? Og hvornår må han få grøntsagsmos? Han er 5 mdr nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du må gerne give grøntsagsmos nu. Det indeholder også mange flere vitaminer osv end mel-grød.  

mange starter blot op med grød fordi det er mildt i smagen og helt blød i konsistensen. Men det kan mos også være hvis man er lidt pertentlig  

hvis dit barn spiser fint og er god til at få godt med væske ved siden af, og maven fungerer, så skru du bare lidt op stille og roligt. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du må gerne give grøntsagsmos nu. Det indeholder også mange flere vitaminer osv end mel-grød.  

mange starter blot op med grød fordi det er mildt i smagen og helt blød i konsistensen. Men det kan mos også være hvis man er lidt pertentlig  

hvis dit barn spiser fint og er god til at få godt med væske ved siden af, og maven fungerer, så skru du bare lidt op stille og roligt. 

Ja det smager godt nok os tørt det grød synes jeg 

Okay men det vil jeg gøre, skal jeg starte op med enkelte skeer eller bare så meget han vil ha?

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Okay men det vil jeg gøre, skal jeg starte op med enkelte skeer eller bare så meget han vil ha?

Anmeld Citér

11. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Start med samme mængde som du giver nu, bare for at han lige får en fornemmelse af det. Men derefter ville jeg ikke være bange for at give så meget som han kan spise, så længe du tilbyder masser af vand også. Og så må du se om det fungerer med mave osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.