Feriepenge og udbetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.057 visninger
11 svar
1 synes godt om
10. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej, jeg har opsagt mit arbejde og  har sidste vagt 8/3.

Jeg kan se at jeg har optjent feriepenge (i tidligere lønsedler), men disse er ikke blevet indberettet til feriekonto.

Nogle der ved, hvornår dette skal gøres? jeg håbede lidt at jeg kunne få dem udbetalt til maj måned, men jeg kan slet ikke se der er indberettet noget. Og det gør mig sgu lidt nervøs.

Arbejdsgiveren er jo forpligtet til at indberette dem

Nogle der ved mere om dette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Skal du ik selv ind og indberet din ferie, det har jeg altid selv sku! Vh Stine 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Skal du ik selv ind og indberet din ferie, det har jeg altid selv sku! Vh Stine 

Jo, men dette kan jeg ikke gøre, da der står:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. februar 2018

*Toffee*

Hvor længe har du været ansat der?

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Hvor længe har du været ansat der?

1 år til marts. Mener jeg har ret til dem, har optjent en del, 8 tusinde kr..

Anmeld Citér

10. februar 2018

*Toffee*

Det har du også.

Har du valgt det rigtige ferieår? 2018/2019.

Anmeld Citér

10. februar 2018

1977

Profilbillede for 1977

Er du ansat som ferie med løn? I såfald bliver de først overført til feriekort når du holder

Anmeld Citér

10. februar 2018

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Har du ferie med løn, så kan arbejdsgiver indberette og indbetale dem til Feriekonto til og med den 7. i anden måned efter fratræden. 

Har du ferie med feriegodtgørelse (12,5 %) så skal arbejdsgiver indbetale dem kvartalsvist til Feriekonto og har du været ansat i en længere periode, burde du kunne se noget på Feriekonto nu.

Ferie optjent i 2017 skal afholdes i ferieåret 2018/2019, så husk at vælge det rigtige. Ferie optjent i 2018 er derfor tilgængelig for ferieåret 2019/2020.

Og så skal man i praksis holde ferie, når man anmoder om udbetaling hos Feriekonto - medmindre man har været feriehindret i ferielovens forstand. Man skriver under på tro og love, når man ansøger - i princippet er det ellers bedrageri.

Arbejder i en fagforening - spørg endelig.

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Lucinde skriver:

Har du ferie med løn, så kan arbejdsgiver indberette og indbetale dem til Feriekonto til og med den 7. i anden måned efter fratræden. 

Har du ferie med feriegodtgørelse (12,5 %) så skal arbejdsgiver indbetale dem kvartalsvist til Feriekonto og har du været ansat i en længere periode, burde du kunne se noget på Feriekonto nu.

Ferie optjent i 2017 skal afholdes i ferieåret 2018/2019, så husk at vælge det rigtige. Ferie optjent i 2018 er derfor tilgængelig for ferieåret 2019/2020.

Og så skal man i praksis holde ferie, når man anmoder om udbetaling hos Feriekonto - medmindre man har været feriehindret i ferielovens forstand. Man skriver under på tro og love, når man ansøger - i princippet er det ellers bedrageri.

Arbejder i en fagforening - spørg endelig.

Har ferie med feriegodtgørelse :-)

så må de jo blive indbetalt til foråret, når du skriver det er kvartalvist.

jeg har lige været ansat i et år, og ja kan som sagt ikke se noget på feriekonto.. endnu

Anmeld Citér

10. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Har ferie med feriegodtgørelse :-)

så må de jo blive indbetalt til foråret, når du skriver det er kvartalvist.

jeg har lige været ansat i et år, og ja kan som sagt ikke se noget på feriekonto.. endnu

Skal du på dagpenge bagefter eller har du fået nyt job ?. Hvis du skal på dagpenge, kan du ikke bare få dem udbetalt uden af du bliver trukket i dagpengene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.