Gravid trods fragmenterede æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.730 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej piger,

Vi er igang med IVF. Vi har fået at vide at der er 3 befrugtede æg, 2 med 4 celler og 1 med 3 celler Hvordan kan det lade sig gøre?

De har "små fragmenter" sagde damen fra laboratoriet. Hvad betyder det? Har det betydning for min chance for at opnå graviditet og få en baby?

Hun håbede at de opførte sig ordenligt til imorgen og så kan lægges tilbage. ��

Vil i dele jeres erfaringer med mig? Er så nervøs for at delingen går i stå og jeg ikke kan få lagt æg op.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2018

KatMiro79

Jeg mener fragmentering er når et embryon celler deler sig ujævnt og der kommer små stykker ubrugelig cytoplasma. Jo større fragmenteringer der er, jo mindre er chancen for graviditet.

Jeg prøvede selv at have et embryon som var så fragmenteret at det måtte kasserer da "det ville aldrig blive til et barn." Jeg ved dog ikke hvor smertegrænsen ligger hos den klinik/hospital du er på. Men har læst at hos mange at 40% eller mere så er embryon for skadet.

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym trådstarter

KatMiro79 skriver:

Jeg mener fragmentering er når et embryon celler deler sig ujævnt og der kommer små stykker ubrugelig cytoplasma. Jo større fragmenteringer der er, jo mindre er chancen for graviditet.

Jeg prøvede selv at have et embryon som var så fragmenteret at det måtte kasserer da "det ville aldrig blive til et barn." Jeg ved dog ikke hvor smertegrænsen ligger hos den klinik/hospital du er på. Men har læst at hos mange at 40% eller mere så er embryon for skadet.

Tak for dit svar ☺ Når hun siger små fragmenter, kan jeg så regne med at de indtil videre er "gode nok"?

Anmeld Citér

6. februar 2018

nielsen80

Jeg er blevet gravid, og har et barn i dag på trods af fragmenter i ægget, der blev lagt op. Det var 4-cellet og fragmentering under 20%. Det blev lagt tilbage på 2. dagen

Man ser helst, at æg på 2 dagen er 4 cellet og uden fragmenter. At du har et 3 cellet behøver ikke at betyde noget, da det reelt set kan dele sig 5min efter, at det er blevet vurderet. Men chancen for graviditet er højst ved æg, som ingen fragmenter har og deler sig 'efter bogen'. Du kan stadig blive gravid, selvom ægget ved tilbagelægning ikke får højste score, chancen er bare lidt mindre. Generelt siger de dog, at de ikke lægger æg tilbage, at de ikke tror på.

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Jeg er blevet gravid, og har et barn i dag på trods af fragmenter i ægget, der blev lagt op. Det var 4-cellet og fragmentering under 20%. Det blev lagt tilbage på 2. dagen

Man ser helst, at æg på 2 dagen er 4 cellet og uden fragmenter. At du har et 3 cellet behøver ikke at betyde noget, da det reelt set kan dele sig 5min efter, at det er blevet vurderet. Men chancen for graviditet er højst ved æg, som ingen fragmenter har og deler sig 'efter bogen'. Du kan stadig blive gravid, selvom ægget ved tilbagelægning ikke får højste score, chancen er bare lidt mindre. Generelt siger de dog, at de ikke lægger æg tilbage, at de ikke tror på.

Held og lykke med det hele.

Mange tak for dit positive svar ☺ Det er rart at høre, at det  kan lykkes. Det er 2. dag idag, skal forhåbentlig have lagt et æg tilbage imorgen.

Hun sagde at det var "små fragmenter", så ved ikke hvaf jeg kan eller skal forvente til imorgen. Jeg håber virkelig at æggene opfører sig pænt.

Anmeld Citér

7. februar 2018

KatMiro79

Anonym skriver:

Tak for dit svar ☺ Når hun siger små fragmenter, kan jeg så regne med at de indtil videre er "gode nok"?

Fragmenteret plejer også at være små mener jeg. Det er hvor meget det er fragmenteret som afgør kvaliteten. Tror det skal helst ligge under eller omkring 20% ud fra hvad jeg har læst.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

KatMiro79 skriver:

Fragmenteret plejer også at være små mener jeg. Det er hvor meget det er fragmenteret som afgør kvaliteten. Tror det skal helst ligge under eller omkring 20% ud fra hvad jeg har læst.

Tak for svar ☺ De har lige ringet og fortalt at jeg skal have lagt et flot 8 cellet æg op senere. De 2 andre var ikke lige så pæne, men de ville gerne dyrke dem videre og se om de kan fryses.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.