Rejse med små børn og vaccinationer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2018

Anonym trådstarter

Hejsa

Vi er en familie med 2 små. En på 10 mdr og en på 3 år. Min mand vil så gerne ud og rejse men jeg tænker at de er for små. Jeg tænker også at de endnu ikke har fået alle de vaccinationer de skal have, så det er også med i mine overvejelser omkring hvor vi skulle tage hen.

Nogen der har rejst med så små børn og hvor hen? Andet vi skal være obs på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Er det eksotiske steder han vil hen??

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Er det eksotiske steder han vil hen??

Ja, helst. Men jeg frygter alle mulige sygdomme og vil helst holde mig til Europa. Er jeg tarvelig?

Anmeld Citér

4. februar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ja, helst. Men jeg frygter alle mulige sygdomme og vil helst holde mig til Europa. Er jeg tarvelig?

Lidt, synes jeg. 

De har jo også børn i udlandet, og man kommer altså langt ved at lade være med at spise snuskede steder og drikke flaskevand, samt brug myggespray/sove under myggenet. 

Vi har rejst rigtig meget med vores søn, og har oplevet det som værende en gave at han oplever så mange forskellige kulturer fra en ung alder.

For mig giver det overskud at komme ud i verden, få noget sol og en masse oplevelser. 

Hvad er du bange for at de bliver smittet med?

Anmeld Citér

5. februar 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Hejsa

Vi er en familie med 2 små. En på 10 mdr og en på 3 år. Min mand vil så gerne ud og rejse men jeg tænker at de er for små. Jeg tænker også at de endnu ikke har fået alle de vaccinationer de skal have, så det er også med i mine overvejelser omkring hvor vi skulle tage hen.

Nogen der har rejst med så små børn og hvor hen? Andet vi skal være obs på?

Mine er blevet vaccineret for hepatitis og så har de været ude i verdeb med os fra de var 6 mdr.

Anmeld Citér

5. februar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter har været på ferie sydpå 2 gange nu. Første gang var hun knap 1 år, og anden gang knap 2 år. Vi skal også afsted i år, hvor hun kommer til at være ca 4 år. 

Vi har været på Rhodos og i Tyrkiet, og næste tur går til Bulgarien. 

Som en anden skriver så kommer man altså langt ved at lade være med at spise på snuskede steder, og sørge for at drikke flaskevand. 

Jeg synes det er fedt at rejse, også med små børn. Vi rejste meget da min søster og jeg var små, og vi elskede det! Det er helt sikkert noget jeg rigtig gerne vil give videre.

Anmeld Citér

5. februar 2018

Babilooo

Pludret

vi var i Thailand da vores har været 2,5 måned, 11/2 år og nu 4 og 8 år.

tal med et vaccinationscenter

Anmeld Citér

5. februar 2018

Babydreng2015

Jeg kan godt følge dig. Jeg ville heller ikke være tryg ved at rejse før den lille havde fået MFR vaccinen... det er rigtigt at de jo også kan smittes herhjemme, men sandsynligheden er temmelig meget mindre end i fx Asien. Desuden skal de hepatitis vaccineres, men det kan de vist godt blive med den alder de har nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.