Barnevognsture og babys påklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2018

Morigenigen

hjælp!

jeg har aldrig haft en vinterbaby før. Hvad pokker giver man de små pus på som overtøj i barnevognen? Jeg har en voksipose med vinterdyne i - men hvad skal baby ellers have på?

Hue, vanter og fleecedragt? Er det nok? Hvad gør I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2018

Lje

Morigenigen skriver:

hjælp!

jeg har aldrig haft en vinterbaby før. Hvad pokker giver man de små pus på som overtøj i barnevognen? Jeg har en voksipose med vinterdyne i - men hvad skal baby ellers have på?

Hue, vanter og fleecedragt? Er det nok? Hvad gør I?

Hvis det er en original Voksi med ulddyne, så var det - for os - nok. Blot tilsat en uldhue. På de rigtig kolde dage med -30 (vi boede i udlandet, da vores barn blev født) toppede vi med en uldtrøje. Og senere uldluffer, da han kunne baske med armene. Men altid med bare ben i Voksien og altid med Voksien spændt korrekt til, sådan at der ikke fes luft ned til ham.

Jeg har aldrig haft behov for at tage mit barn op på én gåtur, så vi har ikke haft andet udetøj med. 

Vi har en lille varmekanon, der generelt ikke fryser. Så mit råd er, at du prøver dig frem men du er godt dækket ind med en Vokse ulddyne. 

Vh.

Anmeld Citér

4. februar 2018

Morigenigen

Lje skriver:

Hvis det er en original Voksi med ulddyne, så var det - for os - nok. Blot tilsat en uldhue. På de rigtig kolde dage med -30 (vi boede i udlandet, da vores barn blev født) toppede vi med en uldtrøje. Og senere uldluffer, da han kunne baske med armene. Men altid med bare ben i Voksien og altid med Voksien spændt korrekt til, sådan at der ikke fes luft ned til ham.

Jeg har aldrig haft behov for at tage mit barn op på én gåtur, så vi har ikke haft andet udetøj med. 

Vi har en lille varmekanon, der generelt ikke fryser. Så mit råd er, at du prøver dig frem men du er godt dækket ind med en Vokse ulddyne. 

Vh.

Det er den originale Voksi med ulddyne. 

Jeg havde givet baby flyverdragt på i går, og det var alt for varmt. 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Lje

Morigenigen skriver:

Det er den originale Voksi med ulddyne. 

Jeg havde givet baby flyverdragt på i går, og det var alt for varmt. 

Ja for pokker, der har været lunt. Finten er jo netop, at ulddynen regulerer så af med tøjet .

Nu her hvor vores søn er 2,8 år, der kniber det lidt for Voksien ifht. længden (vores søn er høj). Så der har han en tykkere uldtrøje på (og elefanthue) men stadig ingen bukser på. Og så pakker vi ham så godt ind, vi kan i Voksien. Den når cirka brystkassen. Han er perfekt temperatur efter lur.

Vh.

Anmeld Citér

4. februar 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg har to vinterbabyer og voksi original. Vi bruger strømpebukser og body samt hue efter vejret. Lige nu er tynd uld-elefanthue og også en lille striktrøje i de koldeste måneder. Det er nok alligevel ret forskelligt afhængig af barnet. Vi har fx aldrig prøvet med bare ben. Prøv dig lidt frem  Men flyverdragt i voksi virker bestemt alt for varmt 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Morigenigen

Lea2787 skriver:

Jeg har to vinterbabyer og voksi original. Vi bruger strømpebukser og body samt hue efter vejret. Lige nu er tynd uld-elefanthue og også en lille striktrøje i de koldeste måneder. Det er nok alligevel ret forskelligt afhængig af barnet. Vi har fx aldrig prøvet med bare ben. Prøv dig lidt frem  Men flyverdragt i voksi virker bestemt alt for varmt 

Ja, det var også det, jeg fandt ud af.  Nu har vi været ude på tur, hvor han havde hue og en tynd fleece over sparkedragten, og det virkede meget bedre. Til de to andre har jeg haft soveposer til barnevognen i dun. Og de har slet ikke lunet så meget. Så nu har jeg lært det. 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Mysonsmama

Vi har også original voksi, og jeg ligger ham bare med almindelig tøj og uld hue. Ikke overtøj eller uld tøj

Anmeld Citér

19. april 2019

Mortilskrubbe

Hej morigenigen, 

Jeg læste dit svar i en anden tråd ang. en sag om bopæl for dine børn. Jeg står selv i en lignende situation. Vil du tale med mig om det? Så kan du evt. få min email adresse?

Anmeld Citér

19. april 2019

Christabelle

Mortilskrubbe skriver:

Hej morigenigen, 

Jeg læste dit svar i en anden tråd ang. en sag om bopæl for dine børn. Jeg står selv i en lignende situation. Vil du tale med mig om det? Så kan du evt. få min email adresse?

Profilen er slettet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.