Godaften,
Jeg har behov for lidt sparring om, hvordan i ville reagere her.
Jeg har en datter på 4 år, som er noget bagud sprogligt, og derfor ikke taler særlig rent endnu.
Den anden dag siger hun pludselig til sin far ud af det blå: "Xxx biser sin fars tissemand. Jeg også biser din?" Min mand svarer "det hedder ikke viser her men ser. Jeg synes ikke du skal se min tissemand nu". Min datter bliver lettere irriteret og gentager "xxx biser sin fars tissemand". Her går det for for min mand, at hun ikke siger viser, men spiser.
Han forklarer hende at man ikke spiser tissemænd, og spørger om, det er noget Xxx (jævnaldrende pige i børnehaven) har sagt. Til det svarer min datter at det ved hun ikke. (hendes standard svar på de fleste spørgsmål).
Min mand deler oplevelsen med mig, og vi bliver enige om, at hvis hun siger noget lignende igen, så snakker vi med børnehaven.
Vi kender ikke forældrene til pigen, jeg kan ikke engang sætte ansigt på dem. Pigen har en tvillingebror på samme stue.
Nu er jeg så blevet I tvivl om vi gør det rigtige ved at se tiden an. Min datter har en livlig fantasi og har i øjeblikket meget fokus på kønsforskelle, da hun er ved at smide bleen. Og da hun heller ikke rigtig kunne fortælle noget om, hvor hun havde sin påstand fra, synes jeg det er svært at gå videre med. Det sidste jeg ønsker er jo at hænge en uskyldig far ud. Omvendt var min faktisk ret påvirket og syntes det havde været ret ubehageligt at høre hende sige..
Hvad ville i gøre?
Anmeld
Citér