Eksperthjælp: Noget der bider om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
0 svar
1 synes godt om
3. februar

Gitte Sander

Jeg ved faktisk ikke, hvem jeg skal give spørgsmålet til, men nu blev det Gitte. Jeg var indlagt fra januar til midten af marts på psykiatrisk afdeling i 2016. Jeg har flere spørgsmål, 1. De sidste 2,5 måneder, har jeg haft en ustabil nattesøvn, har været ved egen læge, med det. Jeg har lagt mærke til, at de sidste par natter er det som om, at der et ellers andet der bider mig i under min fod eller på halsen, Jeg holder ikke hund eller kat eller lignende. Jeg har vågner i sæt om natten, for det meste 2 - 3 gange. Hvad skyldes dette?? 2. Jeg får Quetiapin A ccord 400 mg til nat og Delepsine Retrad 1000 mg til nat og 500 mg til morgen. Der er flere bivirkninger ved medicinen, Quetiapin A ccord har den bivirkning at man sover ca. 12 - 13 timer i døgnet, og snoren i benne, særligt i starten, i starten synsforstyrelser, i starten smagsforstyrelser. Jeg har snakket med andre om medicinen de sover også 12 - 13 timer i døgnet. Spørgsmålet lyder om det er medicin der gør at man vågner i sæt om natten??

Gittes svar

Hej,

Du bør spørge din egen læge om det, eller endnu bedre; din psykiater. En psykiater er jo en læge som er uddannet i lige præcis at kunne svare på spørgsmål om de former for medicin du får.

Hvis du får det dårligt og det er i weekenden kan du i øvrigt også henvende dig på psykiatrisk skadestue og bede om at tale med en læge der.

De bedste hilsener,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+