Hej alle
Jeg har brug for jeres erfaringer :-)
Min datter på knapt 9 måneder spiser rigtig ofte om natten. Hun får flaske.
lige for tiden ser hendes rytme nogenlunde sådan her ud:
19: får flaske inden sengetid - MME blandet med vælling. Hun spiser så meget hun vil, jeg laver altid for meget.
22: vil have flaske igen - får 100 ml
00-01 - 100 ml igen
04-05: får 60 ml.
06-06.30: står op.
Det er bestemt ikke med min gode vilje at hun får så mange. Vi trappede for nogle uger siden ned fra 120 ml som hun fik 2-3 gange om natten, til 90 ml, efter opfordring fra sundhedsplejerske. Det har resulteret i at hun nu vågner langt oftere. Nægter vi at give hende flaske, ender det i massiv gråd.
Hun spiser rigtig fint med fast føde i løbet af dagen og får ofte kun én flaske med 60 ml. i inden sin eftermiddagslur.
Jeg er ved at blive vanvittig af det. Natten til idag ville hun have 4 (!!) flasker. Min søvnkvalitet er enormt dårlig og jeg har svært ved at falde i søvn, hvis jeg ved at "nu er der kun 45 min til at hun vil have mad igen". Jeg starter desuden på mit studie igen i næste uge og kommer derfor ikke til at kunne sove formiddagslure med hende mere, som jeg normalt gør for at indhente søvn.
Kom meget gerne med råd, især erfaringer vil jeg gerne høre om - noget der har virket!
Anmeld
Citér