Hvad gør jeg her?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal han med og hvad med datteren?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

636 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar

Anonym trådstarter

Jeg står i en ret svær situation. 

Min bror og hans kone blev skilt da jeg ventede min datter. De har 2 børn sammen. 

Nu fylder min datter snart 1 år og jeg skal have sendt invitationer ud. 

Min bror og hans ekskone har et godt forhold og er venner derfor kommer det naturligt at hun skal med til fødselsdagen da hun stadig er en del af familien. Hun vil jo altid være mor til min niece og nevø. 

Hun har dog fået en ny kæreste og alle har det fint med hinanden. Jeg er meget i tvivl om jeg skal invitere ham de har været sammen i et halvt års tid nu men jeg har kun set ham en enkelt gang. Han har også en datter fra et andet forhold og føler lidt at hun også skal med hvis jeg invitere ham. Vi har ikke så meget plads og det er kun ren familie der bliver inviteret. Ingen venner eller lign. Hvad synes i? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

31. januar

Ciss

Profilbillede for Ciss

Snak med din bror. Han kender jo alle de involverende og ved, hvad som er naturlig og forventet af eksen og den nye.

Havde jeg været den nye kæreste, havde jeg ikke forventet at blive inviterer med. Hvis din bror mener, den nye kæreste ikke forventer det, så er problemet jo løst, før det opstår. Hvis der er en forventning om storfamilie-fejring, så kan du også forhøre dig med din bror, om han kan snakke med dem og bare forklare, at I har lille plass, så det bliver en begrænset fejring.

Man må altid føle sig lidt frem med den slags efter skilsmisser. Hvis du snakker med din bror, finder I nok ud af det.

Anmeld Citér

31. januar

asphodel

Profilbillede for asphodel

Jeg synes ikke at eks-konen er en del af den tætte familie, når hun ikke længere er gift med din bror (men super at alle ser ud til at fungere nogenlunde under de nye titler). Hvis du alligevel synes at hun er så stor en del af familien, at hun under alle omstændigheder skal med til festen, så skal du selvfølgelig også invitere hendes kæreste med. Om han kommer er så op til dem. Og bliver kæresten inviteret, så skal hans barn også have budet, hvis nu barnet er hos dem på den dato, hvor festen holdes. Og ellers så lad være med at invitere ekskonen med. Det synes jeg også er helt legitimt.

Anmeld Citér

31. januar

Anonym

Jeg ville invitere ham med. 

Jeg ville vælge meget skarpt. Enten invitere du din hele Eks svigerindes nærmeste familie med ( børn, kæreste og bonusbørn) 

eller også invitere du slet ikke Eks svigerinden med. 

Du kan hurtigt komme til at skabe ballade selvom du ikke ønsker det. 

Godt være alle er gode venner, men det er jo ikke sikkert at den nye kæreste er ok med at hans kæreste tager til fest hos eks manden. Og han kan jo ikke bare sige at hans barn ikke kan være hos ham fordi han skal til en fest. Så jeg syntes du skal invitere alle eller ingen.

Når du invitere alle giver du jo også folk muligheden for at selv at vælge til eller fra men så har du ikke valgt dem fra. Og så drejer det sig jo om 2 mennesker mere. En voksen og et barn. Mon ikke I finder pladsen med lidt kreativitet. 

Jeg er selv bonus mor og jeg ved hvor sårende det kan være og hvor nedgraderet man føler sig. 

Hun er mor til din brors børn og pt er han bonus far og måske bliver han ved med det. Så er det dumt at skabe kløft allerede

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.