Hvad sker der hvis man siger nej tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.662 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. april 2008

BellaT

til en dagplejeplads? Vi har pasningsgaranti og er blevet lovet en plads når min barsel slutter. Har dog endnu ikke fået information om hvor eller hvem eller noget. Men hvad sker der hvis man siger nej tak til en plads? Og vil have en anden? Dækker pasningsgarantien så ikke længere? Ryger man om bag i køen?

Knus fra Helle...(total uvidende)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2008

Loggidut

hmmm, det ved jeg sørme ikke, men du kan jo ringe til pladsanvisningen og spørge dem...så kunne du jo muligvis informere mig om det...lol

Anmeld

10. april 2008

Nadi

Hej Helle.

Jeg er ikke helt sikker, men tror ikke man ryger om bag køen da man jo har pasningsgaranti, en fra min MG irl har sagt nej til to, mener jeg, fordi det var i stik modsat retning af hvor hun arbejder.
Har du prøvet at kontakte kommunen??
Håber du finder ud af noget, og kan godt forstå du er total uvidende for det er en jungel at finde rundt i.

-Nadia

Anmeld

10. april 2008

ivfmarie

her i kommunen skal der være en god grund til at takke nej, men jeg er ikke klar over om man ryger bagi, det tror jeg ikke.
Ring til din pladsanvisning - de kan give nøjagtig besked.

M

Anmeld

11. april 2008

ka li ja

altså hvis vi sagde nej til alexadners plads da han startede i dp, så ville vi ryge længere bag i køen, og så kunne de ikke garantere at vi fik en plads til tiden.
så jeg ville også snakke med kommunen om deet inden jeg sagde nej..

Anmeld

11. april 2008

Mie A

De fleste steder kører de med, at hvis man siger nej tak, så forsvinder pladsgarantien.

Anmeld

11. april 2008

Sille

Hvis du siger nej tl en dagplajeplads fordi du ikke har kemi med dagplejemoren finder de en ny dagplejemor.. men du kan ikke sige nej til en vuggestueplads og så kan de nødvendigvis ikke bare finde en ny vuggestueplads med det samme.
Vi har fået dp-plads og har fået at vide at vi får tildelt en anden hvis ikke jeg ikke har kemi med hende når vi møder hende..
Samtidig står vi stdig skrevet op til vuggestue-plads.. og der står vi stadig i toppen af køen...

Anmeld

11. april 2008

BellaT

Tak for svar:).
Jeg venter med at ringe til kommunen om det, da jeg jo endnu ikke ved hvem vi får tildelt. Jeg ved bare, at der er én jeg ikke vil have. Og hvis nu jeg får hende...
Derfor spørgsmålet.
Jeg kan ikke lide hende som person eller som mor og hun kan tydeligvis heller ikke lide mig. Så det ville da gå helt galt:(.
Håber ikke at pasningsgarantien ryger, men jeg kan se, at det er forskelligt fra kommune til kommune.

Knus fra Helle...

Anmeld

11. april 2008

ka li ja

Miiikro skriver:

Tak for svar:).
Jeg venter med at ringe til kommunen om det, da jeg jo endnu ikke ved hvem vi får tildelt. Jeg ved bare, at der er én jeg ikke vil have. Og hvis nu jeg får hende...
Derfor spørgsmålet.
Jeg kan ikke lide hende som person eller som mor og hun kan tydeligvis heller ikke lide mig. Så det ville da gå helt galt:(.
Håber ikke at pasningsgarantien ryger, men jeg kan se, at det er forskelligt fra kommune til kommune.

Knus fra Helle...

det er bare at forklarer det til kommunen og så snakke med dem om det. det skal nok gå:)

Anmeld

11. april 2008

ann-kristina

Hej
Hvorfor ringer du så ikke til kommunen på forhånd og siger at du helst ikke vil have den bestemte dagplejemor. Og hvis der er nogen bestemt du gerne vil have kan du jo også sige det. Jeg ringede for et par måneder siden fik skrevet 4 på som vi ikke vil have og 3 vi gerne vil hvis det var muligt. Det sagde hun var helt iorden. Det lød ikke som om det var første gang det skete. Nu har vi så fået en dagplejemor. Det var ikke en vi kendte, men jeg var oppe og møde hende igår og hun er mægtig sød. Vi sagde nej til en anden dagpleje først fordi åbningstiderne ikke passede og det var altså ikke noget problem. Der var en ny plads efter 4 dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.