Hvordan vasker I jeres tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2018

Vivienne

Lenchick skriver:

Jeg synes tøjet lugter surt når det bliver vasket i Neutral

Jeg bruger derfor flydende vaskemiddel fra enten Änglamark eller den nye fra Derma (begge er både svane- og astma-allergimærket). Som skyllemiddel bruger jeg klar eddike og jeg bruger også antikalk tabs fra Levevis ved hver vask. Vi bor i området med meget kalk i vandet og jeg passer derfor ekstra på vores vaskemaskine. 

Hvor køber du de vaskemidler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2018

Vivienne

Tak for jeres svar. Og det lugter ikke af eddike? Hvor meget putter I i?

Anmeld Citér

25. januar 2018

Lenchick

Vivienne skriver:

Hvor køber du de vaskemidler?

Änglamark køber jeg i Brugsen og det er ofte på tilbud. Derma har jeg lige købt i Fakta (vist nok spotvarer), men har også købt det i Rema 1000. 

Jeg er sikker på du også kan finde Dermas i Bilka. Jeg gav 25 kr for en flaske og der er til ca 20 vaske hvis man samtidigt bruger antikalk tabs. 

Derma fås også som vaskepulver

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. januar 2018

Lenchick

Vivienne skriver:

Tak for jeres svar. Og det lugter ikke af eddike? Hvor meget putter I i?

Det lugter slet ikke og putter bare en skvat... 1/2 dl måske. Eddiken skal være klar da sukkeret i den brune eddike er ikke godt for vaskemaskinen i længden

Anmeld Citér

25. januar 2018

Skouboe

Jeg vasker alt vores tøj med vrangen ud i Anglamark vaskepulver (fra Kvickly) og med hvid/klar eddike som skyllemiddel (en god sjat, nok ½-1 dl) og så med 2-4 skumklude til at tage evt. overskudsfarve ved sorte/mørke og kulørte vaske. Jeg hængetørrer alting.

Og så vasker jeg 1-2 vaske om måneden på 95 grader, så jeg får alle bakterierne slået ihjel.

Anmeld Citér

25. januar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi skiftede fra neutral til ecover(købt i Bilka). Efter det er tøjet bare til UG! Har desuden prøvet deres skyllemiddel som så ikke har Nordic ecolabel, men dermatologisk testet for sensitiv Hud. så er tøjet bare blevet ekstra blødt 

Anmeld Citér

25. januar 2018

frkchili

Jeg har aldrig brugt skyllemiddel, og prøver så vidt muligt at lufttørre mit tøj i stedet for at tumble. Har aldrig været generet af stift tøj (måske lige på nær håndklæder), så tror det i høj grad er en vanesag  Men som andre nævner kan du bruge eddike i stedet, det er også bedre for miljøet.

Anmeld Citér

25. januar 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Vivienne skriver:

Hej

Jeg vasker mit tøj med neutral, da jeg har to små børn. Har ellers altid været glad for duftende skyllemiddel. 

Uden skyllemiddel, så synes jeg at tøjet kan blive stift nogle gange. 

Kan man bruge et naturligt middel som erstatning for skyllemiddel?

Jeg bruger klar eddike i stedet for skyllemidel

Anmeld Citér

25. januar 2018

ønskebørn74

Vivienne skriver:

Hej

Jeg vasker mit tøj med neutral, da jeg har to små børn. Har ellers altid været glad for duftende skyllemiddel. 

Uden skyllemiddel, så synes jeg at tøjet kan blive stift nogle gange. 

Kan man bruge et naturligt middel som erstatning for skyllemiddel?

Min nye tørretumbler klarer det

Anmeld Citér

25. januar 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi vasker tøj med flydende neutral sæbe og vi bruger også klar eddikke som skyllemiddel, det tager lige toppen af hårdheden i vandet og det efterlader ingen lugt af eddikke i hverken maskine eller tøj. 

Ud over det vasker vi en kogevask én gang om ugen (90 grader) så maskinen ikke bliver sur. Hvilket passer fint med stofbind der skal vaskes, klude og den slags. 

Vi tørretumbler det meste af vores tøj og det gør at det er blødt, men når vi hængetørre de mere sarte ting, synes jeg ikke det bliver stift. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.