Uddannelses forvirret???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.712 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej.

Lige pt går jeg på hovedforløbet som SSA, og jeg vil gerne ende ud med at være sundhedsplejerske.

mit spørgsmål er, kan jeg blive sundhedplejerske lige efter min SSA? Eller skal jeg være sygeplejerske først?

jeg har egentlig hele tiden tænkt jeg også skulle rundt sygeplejerske inden jeg kan blive sundhedsplejerske.

men en bekendt gjorde mig i tvilv da hun er sikker på jeg ikke behøver at skal være sygeplejeske først?

hov det blev vidst lidt rodet, håber i forstår mit spørgsmål alligevel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2018

Ayasmor

Anonym skriver:

Hej.

Lige pt går jeg på hovedforløbet som SSA, og jeg vil gerne ende ud med at være sundhedsplejerske.

mit spørgsmål er, kan jeg blive sundhedplejerske lige efter min SSA? Eller skal jeg være sygeplejerske først?

jeg har egentlig hele tiden tænkt jeg også skulle rundt sygeplejerske inden jeg kan blive sundhedsplejerske.

men en bekendt gjorde mig i tvilv da hun er sikker på jeg ikke behøver at skal være sygeplejeske først?

hov det blev vidst lidt rodet, håber i forstår mit spørgsmål alligevel.

Sundhedsplejerske er ikke en selvstændig uddannelse, men en videreudannelse, på 1,5 år, fra sygeplejersken. Så du skal igennem sygeplejerske først og derefter opnå relevant erfaring, førend du kan søge ind som sundhedsplejerske.

Anmeld Citér

24. januar 2018

Shiaz

Du skal være sygeplejerske først �� 

Sundhedsplejerskeuddannelsen er en videreuddannelse for sygeplejersker og tager 1,5 år. Desuden kræver uddannelsen, at du udover autorisation som sygeplejerske, har to års klinisk erfaring fra nogle bestemte specialer 

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym trådstarter

Shiaz skriver:

Du skal være sygeplejerske først �� 

Sundhedsplejerskeuddannelsen er en videreuddannelse for sygeplejersker og tager 1,5 år. Desuden kræver uddannelsen, at du udover autorisation som sygeplejerske, har to års klinisk erfaring fra nogle bestemte specialer 

Tusind tak for dit svar, betyder meget!

okay så jeg kan ikke gå direkte fra SSA til sygeplejerske og så efter til sundhedsplejerske! Og så være færdig?

Anmeld Citér

25. januar 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar, betyder meget!

okay så jeg kan ikke gå direkte fra SSA til sygeplejerske og så efter til sundhedsplejerske! Og så være færdig?

Prøv at læs her og så under fanen  optagelse og adgang:

https://www.ug.dk/uddannelser/andreerhvervsrettedeuddannelser/andreuddsocialogsundhed/sundhedsplejerske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.