Smertestillende efter sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Må lige spørge.. min mor har fået steriliseret sin killing i dag, og de fik ikke noget smertestillende med hjem bagefter. Det plejer de åbenbart ikke at give det sted. Det er efterhånden en del år siden jeg har prøvet det med min kat, så kan ikke rigtig huske hvordan det var, men mener da vi fik noget til de efterfølgende 2 dage. Bedøvelsen er vel væk i morgen, og den lille stakkel får meget ondt. Kan det være rigtigt? Måske husker jeg bare forkert?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2018

Anonym

Vi har aldrig fået smertestillende til de efterfølgende dage, hverken til katte, hunde eller heste. Jeg har aldrig haft indtryk af at dyret har haft ondt, blot at de har været lidt ekstra trætte. - Husk at dyr ikke føler som os mennesker.

Og uanset hvor ondt I mener katten har, så giv den endelig ikke smertestillende beregnet til mennesker. Selv den mindste andel af en Panodil, slår katten ihjel..

Anmeld Citér

23. januar 2018

HvidSne

Vi har altid fået smertestillende med hjem med anvisninger om at forvente at skulle smertedække i 3-4 døgn, måske op til 5.

Stakkels killing. Håber, din mor får fat i noget smertestillende til den!

Anmeld Citér

23. januar 2018

Cherraly

Anonym skriver:

Vi har aldrig fået smertestillende til de efterfølgende dage, hverken til katte, hunde eller heste. Jeg har aldrig haft indtryk af at dyret har haft ondt, blot at de har været lidt ekstra trætte. - Husk at dyr ikke føler som os mennesker.

Og uanset hvor ondt I mener katten har, så giv den endelig ikke smertestillende beregnet til mennesker. Selv den mindste andel af en Panodil, slår katten ihjel..

Tak for svar. Har ikke tænkt os at give den panodil. Er så ikke enig i at dyr ikke skulle have ondt ifm operationer. De hunde vi har haft der eks. blev opereret for kræft fik naturligvis også altid smertestillende. Her har killingen også fået fjernet livmoder mm., så virker også ret oplagt. 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Cherraly

HvidSne skriver:

Vi har altid fået smertestillende med hjem med anvisninger om at forvente at skulle smertedække i 3-4 døgn, måske op til 5.

Stakkels killing. Håber, din mor får fat i noget smertestillende til den!

Ja, mente også jeg kunne huske noget lignende. Har nu søgt på nettet, og både noget katteforum og dyrlægeklinikker skriver om smertedækning i 2-4 dage efter den sprøjte katten får inden den tager hjem, for den virker kun i 24 timer. Hun må ringe i morgen, og ellers tage til sin gamle dyrlæge og få noget. Det lød vist ret tiltalende at få det gjort hos et kattehjem, for de er en del billigere, men måske ikke det bedste valg alligevel   tak for dit svar.

Anmeld Citér

24. januar 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg fik sterilliseret min kat for et par uger siden, og dyrlægen gav smertestillende med hjem til 5 dage. Man kunne se på katten, at hun havde ondt, og jeg ville synes, det var synd, hvis hun skulle gå og have det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.