Moana Olie - Olie til babyer og børn med tør hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
1.249 visninger
8 svar
3 synes godt om
23. januar 2018

Miti's mama

Jeg har med min mand startet et lille firma, hvor vi sælger Svanemærket olie til hud- og hårpleje. 

Vi startede firmaet fordi vores datter har børneeksem, og jeg ikke kunne finde noget andet end monoi der kunne lindre hende, og det kunne ikke fås i Danmark. Olien er fra Tahiti, hvor min mand også er fra.

Olien kan selvfølgelig også bruges til voksne med tør hud, som makeup fjerner, mod strækmærker og en kløende voksende mave, og endda som en intens hårkur.

Monoi er lavet på duftfri kokosolie og tiare blomster. Den er parfume-, paraben- og alkoholfri. Den er perfekt til børns sarte hud, trænger hurtigt ind og kan bruges af hyperallergikere.

Vi er helt nystartede, og sælger derfor udelukkende fra vores hjemmeside moanaolie.dk og vores lokale MadMarked Korsør.

(Jeg har anmodet om lov fra administratorerne til at poste dette indlæg)

Jeg håber at der er andre der kan få ligeså meget glæde af det som os 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2018

Lenchick

Jeg har med min mand startet et lille firma, hvor vi sælger Svanemærket olie til hud- og hårpleje. 

Vi startede firmaet fordi vores datter har børneeksem, og jeg ikke kunne finde noget andet end monoi der kunne lindre hende, og det kunne ikke fås i Danmark. Olien er fra Tahiti, hvor min mand også er fra.

Olien kan selvfølgelig også bruges til voksne med tør hud, som makeup fjerner, mod strækmærker og en kløende voksende mave, og endda som en intens hårkur.

Monoi er lavet på duftfri kokosolie og tiare blomster. Den er parfume-, paraben- og alkoholfri. Den er perfekt til børns sarte hud, trænger hurtigt ind og kan bruges af hyperallergikere.

Vi er helt nystartede, og sælger derfor udelukkende fra vores hjemmeside moanaolie.dk og vores lokale MadMarked Korsør.

Hvad gør Jeres olie bedre, end kokosolien?

Jeg bruger altid økologisk kokosolie med kokosduft fra Urtekram og den fås også i en neutral udgave. Det har jeg tænkt mig at blive ved med medmindre Jeres produkt er bedre.

Dufter den af blomster? Hvordan er konsistensen i forhold til kokosolien? Jeg spørger fordi jeg overvejer at bruge olien når jeg giver zoneterapi, men kunne tænke mig en mere cremet konsistens, end kokosolien. Er det muligt at købe mindre prøvepakninger?

Anmeld

23. januar 2018

Miti's mama

Lenchick skriver:

Hvad gør Jeres olie bedre, end kokosolien?

Jeg bruger altid økologisk kokosolie med kokosduft fra Urtekram og den fås også i en neutral udgave. Det har jeg tænkt mig at blive ved med medmindre Jeres produkt er bedre.

Dufter den af blomster? Hvordan er konsistensen i forhold til kokosolien? Jeg spørger fordi jeg overvejer at bruge olien når jeg giver zoneterapi, men kunne tænke mig en mere cremet konsistens, end kokosolien. Er det muligt at købe mindre prøvepakninger?

Vores olie er anderledes end den kokosolie man kan få i butikkerne lige nu på et par punkter:

1. Den er lavet af modne kokosnødder, mens olierne fra asien (også urtekrams) er lavet af unge nødder. Forskellen er at en moden nød naturligt har adskilt olie og kokosmælk. Det betyder at vores olie er 100% olie. Der er helt naturligt ingen duft i og optimal til selv hyperallergikere.

2. Den er filtreret. Mange kokosolier har en tendens til at have rester af kokosfibre i og det er ikke super for en sart hud. 

3. Tiare blomster har ligget i blød i olien. Blomsterne efterlader ingen duft, men gør olien silkeblød. Det er en praksis de har brugt i polynesien i 2000 år.

4. Vi er de eneste med kokosolie der er Svanemærket. Det stiller en del flere krav end at den skal være økologisk (hvilket vores olie også er).

5. Konsistensen er silkeblød og smelter direkte i hånden. Der er ikke klumper eller gryn i som man ofte finder i kokosolie til madlavning.

Vi sender meget gerne en prøve til dig som professionel.

Private kan købe olien i krukker af 175ml

Erhverv kan købe engros, mindstebestilling pakke med 6 krukker af 175ml, eller som 1kg eller 5kg til klinikbrug (fodterapeut, massage, zoneterapi, mv)

Send mig en privatbesked med navn og adresse, så sender jeg dig gerne en prøve.

Anmeld

23. januar 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Vi er helt nystartede, og sælger derfor udelukkende fra vores hjemmeside moanaolie.d  og vores lokale MadMarked Korsør.

Det ser rigtig godt ud. 

Jeg bruger normalt kokosolie til især min søns hud og hår (afro), men jeg synes ofte, de er langsomme om at trænge ind, og han derfor bliver helt fedtet, hvilket han ikke er helt glad for. Du siger denne vil trække hurtigere ind i huden? 

Anmeld

23. januar 2018

Miti's mama

PT skriver:

Det ser rigtig godt ud. 

Jeg bruger normalt kokosolie til især min søns hud og hår (afro), men jeg synes ofte, de er langsomme om at trænge ind, og han derfor bliver helt fedtet, hvilket han ikke er helt glad for. Du siger denne vil trække hurtigere ind i huden? 

Det synes jeg at den gør. Min svigermor sendte en omgang monoi til os fra Tahiti da min datters børneeksem blev rigtig slemt. Det virkede super godt og da vi løb tør gik jeg ud og købte kokosolie i Matas. Det var noget helt andet og endte med at svigermor sendte noget mere, og vi gik i gang med at sætte firma op i stedet for. 

Kokosolien man køber herhjemme er beregnet til madlavning (som er traditionen i asien), men monoi er beregnet til hud- og hårpleje (som er traditionen i polynesien) - selvom de begge er kokos, er de to meget forskellige produkter.

Monoi er også brugt meget på Fiji, hvor størstedelen af befolkningen har afrohår.

Anmeld

23. januar 2018

HvidSne

Jeg har lige afgivet en ordre

Min datter har mild børneeksem, og vi er storforbrugere af fedtcreme, som ikke rigtigt gør den store forskel. Spændt på at prøve det her.

Anmeld

23. januar 2018

Ea1

Lige et lille heads up. Vi følges på allergi center i Odense, og de anbefaler ikke olie lavet af nødder (herunder kokos), da det kan skabe allergi og faktisk være mere vævsirriterende.

min datter har selv børneeksem og er multiallergiker, så vi har været hele baduljen igennem. Vi har selv brugt kokos olie en overgang. 

Anmeld

23. januar 2018

Miti's mama

Ea1 skriver:

Lige et lille heads up. Vi følges på allergi center i Odense, og de anbefaler ikke olie lavet af nødder (herunder kokos), da det kan skabe allergi og faktisk være mere vævsirriterende.

min datter har selv børneeksem og er multiallergiker, så vi har været hele baduljen igennem. Vi har selv brugt kokos olie en overgang. 

Vores hudlæge anbefalede kokosolie, da det er en af de få olier hvor man teknisk set ikke kan være allergisk overfor. Men kun hvis den er filtreret og ikke indeholder fibre, mv.

Men lyt selvfølgelig til allergi centeret, de har meget bedre indsigt i din datters situation.

Anmeld

23. januar 2018

Miti's mama

HvidSne skriver:

Jeg har lige afgivet en ordre

Min datter har mild børneeksem, og vi er storforbrugere af fedtcreme, som ikke rigtigt gør den store forskel. Spændt på at prøve det her.

Fedtcreme har vi også været igennem, og det var nærmest en tube per arm  Olie strækker sig meget længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.