Uddannelseshjælp spørgsmål hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2018

Anonym trådstarter

Hvad er jeres kontanthjælpsloft?

Jeg er gift, vi skal have barn. Min kone, er hjemmegående og tjener intet, specielt ikke da hun nu har barsel.

Jeg er på uddannelseshjælp og får aktivitetstillæg lige nu, så jeg før skat får 11.000, det betyder omkring 8.000 udbetalt.

Lige nu får jeg udbetalt så jeg når mit kontanthjælpsloft, vi får under 200 kroner i boligstøtte.

Hvad når babyen kommer?

Stiger min uddannelseshjælp, kontanthjælpsloft og boligstøtten når babyen kommer til verden og vi bliver forældre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2018

Møghe

Anonym skriver:

Hvad er jeres kontanthjælpsloft?

Jeg er gift, vi skal have barn. Min kone, er hjemmegående og tjener intet, specielt ikke da hun nu har barsel.

Jeg er på uddannelseshjælp og får aktivitetstillæg lige nu, så jeg før skat får 11.000, det betyder omkring 8.000 udbetalt.

Lige nu får jeg udbetalt så jeg når mit kontanthjælpsloft, vi får under 200 kroner i boligstøtte.

Hvad når babyen kommer?

Stiger min uddannelseshjælp, kontanthjælpsloft og boligstøtten når babyen kommer til verden og vi bliver forældre?

Din uddannelseshjælpssats inkl. aktivitetstillæg stiger til 14.994 kr. (Dette svarer til voksen-forsørgersatsen for kontanthjælp).

Til gengæld bliver dit loft det samme, dvs.  tilsvarende din ydelse, og dermed bortfalder din boligstøtte. 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Din uddannelseshjælpssats inkl. aktivitetstillæg stiger til 14.994 kr. (Dette svarer til voksen-forsørgersatsen for kontanthjælp).

Til gengæld bliver dit loft det samme, dvs.  tilsvarende din ydelse, og dermed bortfalder din boligstøtte. 

Det lyder til at du kender regler godt.

Kan du sige hvad jeg ca. vil få udbetalt når den stiger til 14.994?

Hvad nu hvis de stopper mit aktivitetstillæg, kommer boligstøtten så ind?

Anmeld Citér

23. januar 2018

Møghe

Anonym skriver:

Det lyder til at du kender regler godt.

Kan du sige hvad jeg ca. vil få udbetalt når den stiger til 14.994?

Hvad nu hvis de stopper mit aktivitetstillæg, kommer boligstøtten så ind?

Hvis dit aktivitetstillæg stopper, så falder dit loft til 12.208 kr. Samtidig faldet din ydelse, så der bliver luft under loftet til boligstøtte. Det vil dog være en dårligere økonomisk situation for dig end den nuværende. Men det vil naturligvis være glædeligt for dig (din livssituation generelt), hvis der sker en udvikling fra aktivitetsparat til uddannelsesparat. 

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Hvis dit aktivitetstillæg stopper, så falder dit loft til 12.208 kr. Samtidig faldet din ydelse, så der bliver luft under loftet til boligstøtte. Det vil dog være en dårligere økonomisk situation for dig end den nuværende. Men det vil naturligvis være glædeligt for dig (din livssituation generelt), hvis der sker en udvikling fra aktivitetsparat til uddannelsesparat. 

Ved du hvad jeg vil få udbetalt hvis jeg får de 14,994 før skat?

Jeg er ikke klar endnu, så tror ikke det ændre sig, jeg var bare nysgerrig når jeg engang er klar.

Anmeld Citér

24. januar 2018

Møghe

Anonym skriver:

Ved du hvad jeg vil få udbetalt hvis jeg får de 14,994 før skat?

Jeg er ikke klar endnu, så tror ikke det ændre sig, jeg var bare nysgerrig når jeg engang er klar.

Det vil afhænge af dine personlige skatteforhold. Men ca 11.000 udbetalt.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Det vil afhænge af dine personlige skatteforhold. Men ca 11.000 udbetalt.

Tak, jeg har lige endnu et spørgsmål. Er dette satsen for over 30 eller under? Vi er begge under 30.

Anmeld Citér

7. februar 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis
Anonym skriver:

Tak, jeg har lige endnu et spørgsmål. Er dette satsen for over 30 eller under? Vi er begge under 30.

Når du er forsørger under 30 år, og aktivitetsparat, sidestilles din sats med den for forsørgere over 30 år.

http://bm.dk/da/Satser%20for%202018/Uddannelseshjaelp.aspx

http://bm.dk/da/Satser%20for%202018/Kontanthjaelp.aspx

du får 12.364 kr. i uddannelseshjælp, samt 2629 kr,. i aktivitetstillæg, altså 14993 kr. før skat. se første link

Det er det samme som hvis du var på kontanthjælp. se andet link

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.