Kære alle her på siden.
Jeg har brug for et par gode råd, nogle input og nogle tanker udefra vedr. evt. huskøb.
Kort om os. Vi er mor, far, to børn på 3 og 5 samt en på vej til september. Vi har boet til leje i den samme lejlighed i snart 5 år. Vi har 4 værelser samt altan fordelt på knap 100 m2.
Vi er udemennesker med stort U. Vi er meget ofte ude, hvilket kan være lidt besværligt med børn i højt etagebyggeri. Vi har derfor tænkt at vi skal ud og finde et hus. Vi bor i Storkøbenhavn og vil umiddelbart gerne til Midtsjælland, da vores familier bor derude af.
Pt. arbejder jeg 32 timer, min mand 37. Jeg har 10 min. på cykel på arbejde og til institution og har derfor rigtig meget tid med mine børn, i forhold til så mange andre jeg kender.
Hvis vi flytter i hus, så vil jeg skulle gå op i tid. Jeg vil få 40 minutter i bil til arbejde (medmindre jeg skifter job) og min mand vil være lidt senere hjemme end nu.
Vi mangler en have. Vi mangler en god, mindre skole i nærområdet til største pode som starter til sommer. Vi savner at være tættere på familien.
MEN! Jeg er så meget i tvivl om, om de ting overstiger ønsket om forsat meget tid med mine børn, evt. gå mere ned i tid til 30 timer. Et ønske om en længere rejse (min. 1 år) med vores lille familie.
Vi har begge gode uddannelser og tjener “fint”. Min mand dog en del mere end jeg. Men vi skal godt nok langt væk for at finde et hus vi kan betale på de vilkår jeg arbejder nu - og så får vi langt på arbejde.
Ja, jeg ved ikke hvad spørgsmålet er, men måske der sidder andre der er eller har været i samme situation eller andre som har haft overvejelser omkring tid/penge, hvis man kan stille det sådan op.
Anmeld
Citér