noget der ikke har med børn at gøre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg føler, at jeg er ved at blive en lille smule endimentionel.... efter to barsler forholdsvis kort efter hinanden handler alt hvad jeg læser om, google, debatterer her og på fb stort set om babyer, børn og familieliv. Jeg kan efterhånden selv høre, hvor røvsyg jeg må være at snakke med .

Derfor vil jeg spørge herinde, hvad I laver, som slet ikke har med børn at gøre?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2018

Anonym

Jeg har det præcis som dig. 

Derfor har jeg valgt at på kursus / uddannelse der er jeg bare mig, ikke mor eller kone, men bare mig og snakker om ALT andet end børn - jeg vælger ikke at deltage i samtaler med børn når jeg er i skole

Anmeld Citér

19. januar 2018

Skouboe

Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde dengang, men havde jeg haft barsel i dag, havde jeg hygget mig med Coursera.

Anmeld Citér

19. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg gør ikke noget aktivt for det. 

Men jeg synes heller ikke det er noget der fylder hele min verden på den måde. Men jeg har også været vildt bevidst om ikke at være hende derr ikke kan tale om andet, lige fra start. Jeg blev mor i starten af 20'erne, som den første i vennekredsen. Jeg havde en ide om at fordi mine venner ikke var parat til børn, så syntes de sgu nok heller ikke at mit barn var verdens mest spændende emne, og derfor har jeg altid kun vendt det helt kort med mine venner hvis det er sket noget ekstraordinært ift børn, eller jeg er helt kørt over af træthed pga syge børn eller lign. 

Så sent som i formiddag talte jeg i telefon med en god kammerat i en time. Jeg overvejede slet ikke at tale om børnene før han spurgte til dem. 

Men nu er mine også 3 og 6, så barselsboblen er længe overstået og jeg har været ude i det virkelige liv i lang tid 

Anmeld Citér

19. januar 2018

Thea14

Jeg skriver på mine bøger. Det hjælper utrolig meget at holde tankerne helt væk fra børnene. Det er især rart om aftenen når min mand er hjemme og jeg ikke engang skal lade mig afbryde af et sultent barn.

Og ellers så sørger jeg for at komme alene ud at handle, tager et langt varmt bad, læser en bog osv. 

Anmeld Citér

19. januar 2018

Stivdie

Her er de fleste i omgangskredsen helt samme sted i livet som jeg, så der er babysnak fint acceptabelt. 

På arbejdet (når jeg er der, pt er jeg på orlov) holder jeg mig til primært at snakke om arbejde. Og så meldte jeg mig på deres løbehold, delvis for at komme i form og delvis for at have lidt mig-tid med andre mennesker. Her snakker vi om alt, arbejde, ferier, børn, hobbies, løbestævner, osv.

Nu udnytter jeg barslen til at deltage på et efterfødsels pilateshold sammen med to fra min mødregruppe, så vi også har lidt andet at snakke om end familie og børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.