Donor (er ikke enlig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

*A*

Min kæreste og jeg har været til en samtale med en læge på Skejby Sygehus, da mine æg ikke har delt sig efter de blev taget ud ig fik min kærestes sæd sprøjtet ind.

Læge ner 90 % sikker på at det ikke er mine æg den er gal med eftersom min kærestes sædkvalitet er nedsat. Lægen anbefalede at vi brugte en donor. Det er min kæreste selvfølgelig ikke glad for, da han er bange for at han vil føle at barnet vil blive mere mit end hans. Endvidere er han træt af at skulle "leve på en løgn" i det han vil finde det svært at skulle høre folk sige "Nej, hvor han godtnok ligner dig" etc.

Er der nogle af jer som har fået et donor barn og hvad sagde jeres kæreste til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

oo

uha! det er sådan en situation som man helst ikke vil stå i. Vi havde en samtale sidste år under vores udredning, hvor jeg var meget bestemt omkring at jeg ikke ville bruge donorsæd eller bruge donoræg. Søren var derimod meget åben overfor donorsæd, som han sagde, så ville hans egen far ikke være mindre hans far fordi han fik at vide at han biologisk ikke var det. og det er jo sandt. jeg kan dog stadig ikke lide tanken om donoræg.

jeg håber der er nogen der kan hjælpe!

Anmeld

26. januar 2010

Faith

Hej.

Min mand og jeg har forsøgt med donorsæd, dog uden held. Min mand var rigtig positiv omkring det fordi hans største ønske jo er at blive far, så vi oplevede ingen problemer på den kant. Men tror nogle mænd har brug for lidt betænkningstid, og det er da osse helt ok synes jeg.

Jeg er nu gravid med tvillinger vha. donoræg, så jeg kan helt sikkert nikke genkendende til tankerne "vil jeg nu føle det er mine børn?", "hvad skal vi sige til børnene når den tid kommer?". Men vi er kommet frem til at børnene 100% er mine da det er mig der bærer dem og mit blod de deler. Det andet er bare biologi i vores øjne.

Men har da oplevet negativ respons omkring det, bla. fra min svigermor som bestemt ikke mener børnene bliver mine (det sagde hun direkte da vi fortalte det). Aldrig har noget såret mig så meget og gjort min mand så vred! Har desværre mistet meget for hende pga. det. Man bliver bare så ekstremt følsom når man er i fertilitetsbehandling! Det er jeg sikker på de fleste herinde kan nikke genkendende til.

Håber du kan bruge det her til noget. Ved der er mange tanker forbundet med donorsæd/donoræg.

Hilsen Mia. 

Anmeld

26. januar 2010

oo

smillaluna skriver:

Hej.

Min mand og jeg har forsøgt med donorsæd, dog uden held. Min mand var rigtig positiv omkring det fordi hans største ønske jo er at blive far, så vi oplevede ingen problemer på den kant. Men tror nogle mænd har brug for lidt betænkningstid, og det er da osse helt ok synes jeg.

Jeg er nu gravid med tvillinger vha. donoræg, så jeg kan helt sikkert nikke genkendende til tankerne "vil jeg nu føle det er mine børn?", "hvad skal vi sige til børnene når den tid kommer?". Men vi er kommet frem til at børnene 100% er mine da det er mig der bærer dem og mit blod de deler. Det andet er bare biologi i vores øjne.

Men har da oplevet negativ respons omkring det, bla. fra min svigermor som bestemt ikke mener børnene bliver mine (det sagde hun direkte da vi fortalte det). Aldrig har noget såret mig så meget og gjort min mand så vred! Har desværre mistet meget for hende pga. det. Man bliver bare så ekstremt følsom når man er i fertilitetsbehandling! Det er jeg sikker på de fleste herinde kan nikke genkendende til.

Håber du kan bruge det her til noget. Ved der er mange tanker forbundet med donorsæd/donoræg.

Hilsen Mia. 

nej nej nej! sagde hun virkelig det?! jeg har også skullet lægge øre til nogle spøjse ting i løbet af de sidste 3 år, men det der er liiige groft nok

Anmeld

26. januar 2010

Faith

Ja det sagde hun.... Men pyt med det. Gider ik tage os af det, og det skal i hvert fald ikke ødelægge vores lykke. Ja man skal sommetider lægge ører til meget, men oftest tror jeg det er fordi folk bare ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at være ufrivilligt barnløs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.