Følge på toilettet hvor tit??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. januar 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vi vil til at arbejde lidt hen imod en ble afvænning af vores store pige på 2 år og 10 mdr. Hun tisser næsten hver gang hun bliver sat på toilettet, nogle gange siger hun selv til og andre gange spørger vi om hun skal tisse.. Det har ind til nu været lidt på må og få det er sket, da vi ikke har ville presse hende, men eftersom hun tisser hver gang tænkte vi at det var ved at være tid at sætte det i system. Så hvor tit er det en god idé at følge hende ud, eller skal vi vente til hun selv siger til?? Hvordan har i andre grebet det an??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2018

(august)

Vi har gjort det på den måde(alt er ca tider):

kl 6, når de står op

kl 9 (der spiser de frugt i vuggestuen så der tisser de inden)

kl 11 (frokost)

kl 14 (efter lur/når de kommer ind fra legeplads inden frugt)

kl 15.30/16 ( der har ligget en naturlig tissebesøg her)

kl 18.30/19 (inden senge tid)

Evt inden vi er gået i seng kl 22/23

Vores børn har alle været 2,5år når vi har taget bleen af dem. I starten spurgte vi ikke om de skulle tisse, men sagde bare de skulle med ud og prøve. Nu hvor de er lidt større men stadig ikke helt store nok til altid at huske det, går jeg med reglen: Hvis jeg skal tisse skal de nok også. 

Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

18. januar 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
(august) skriver:

Vi har gjort det på den måde(alt er ca tider):

kl 6, når de står op

kl 9 (der spiser de frugt i vuggestuen så der tisser de inden)

kl 11 (frokost)

kl 14 (efter lur/når de kommer ind fra legeplads inden frugt)

kl 15.30/16 ( der har ligget en naturlig tissebesøg her)

kl 18.30/19 (inden senge tid)

Evt inden vi er gået i seng kl 22/23

Vores børn har alle været 2,5år når vi har taget bleen af dem. I starten spurgte vi ikke om de skulle tisse, men sagde bare de skulle med ud og prøve. Nu hvor de er lidt større men stadig ikke helt store nok til altid at huske det, går jeg med reglen: Hvis jeg skal tisse skal de nok også. 

Held og lykke med det. 

Hvordan har i gjort det sådan rent praktisk. Tog i bare bleen af og begyndte at følge dem eller har de beholdt bleen på og først taget den af når den var tør over en længere periode???

Anmeld Citér

19. januar 2018

MoarMoar

Mine har også været ca 2 1/2 år når de har smidt bleen. Jeg har bare taget bleen af og sagt nu bruger du ikke ble mere og skal huske at sige når du skal tisse. Jeg har så taget dem på toilettet ca hver 2. Time i starten. 

Anmeld Citér

19. januar 2018

san

Vi har også smidt bleen helt væk, da vores dreng skulle begynde at bruge toilettet.. Så fra den ene dag til den anden, brugte han ikke ble mere..

der kom selvf nogen uheld, men sådan er det bare. Det andet forvirre mange gange børn, hvis man har ble på nogen gange, og nogen gange ikke..

held og lykke med det 

Anmeld Citér

19. januar 2018

(august)

jjuhl skriver:

Hvordan har i gjort det sådan rent praktisk. Tog i bare bleen af og begyndte at følge dem eller har de beholdt bleen på og først taget den af når den var tør over en længere periode???

Vi har taget bleen af når de stod op også har de været uden ble om dagen. 

Den ældste smed både dag og nat samtidig. Nr 2 var længere om det lm natten, da hun åbenbart producerer meget urin om natten, selvom hun ikke drak efter kl 17.30. Nr 3 var med ble om natten i en lille måned også var hun også klar til at smide den der. 

For os var det vigtigt at når den kom af om dagen, så blev den af for ikke at forvirre dem. Det har kostet nogle uheld, men mest fordi de har leget godt og vi ikke har været obs på hvor længe der er gået siden sidste toiletbesøg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.