Børnebidrag (hvad skal jeg sørge for)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar

Mulle0802

Profilbillede for Mulle0802

Hej,

Hvis vores datter skal have bopæl ved mig. Faren skal betale børnebidrag. Hun skal 4 dage hver 14 dag være ved ham. Hvad skal jeg sørge for når hun skal over til ham. Er med på at alle udgifter til dagpleje, fritidsaktiviteter osv. skal betales ad mig. Så mit spørgsmål er kun møntet på de 4 dage.

Er det kun tøj? Eller også bleer? Hvad med klapvogn/barnevogn som er købt sammen gives det blot med?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. januar

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Mulle0802 skriver:

Hej,

Hvis vores datter skal have bopæl ved mig. Faren skal betale børnebidrag. Hun skal 4 dage hver 14 dag være ved ham. Hvad skal jeg sørge for når hun skal over til ham. Er med på at alle udgifter til dagpleje, fritidsaktiviteter osv. skal betales ad mig. Så mit spørgsmål er kun møntet på de 4 dage.

Er det kun tøj? Eller også bleer? Hvad med klapvogn/barnevogn som er købt sammen gives det blot med?

Du skal udelukkende stå for tøj (og overtøj) der passer og giver mening ifht vejret. Du har ikke pligt til at sende andet med. Heller ikke barnevogn/klapvogn, men det er fint at gøre hvis samarbejdet er godt og far passer på tingene (kender flere hvor ting ofte går i stykke hos far, men holder fint hos mor).

Bleer, mad og evt udstyr skal far stå for.

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

17. januar

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
MummiT skriver:

Du skal udelukkende stå for tøj (og overtøj) der passer og giver mening ifht vejret. Du har ikke pligt til at sende andet med. Heller ikke barnevogn/klapvogn, men det er fint at gøre hvis samarbejdet er godt og far passer på tingene (kender flere hvor ting ofte går i stykke hos far, men holder fint hos mor).

Bleer, mad og evt udstyr skal far stå for.

Jeg fik at vide af statsforvaltningen, at jeg skulle sørge for Bleer  

Anmeld Citér

17. januar

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Anonymor skriver:

Jeg fik at vide af statsforvaltningen, at jeg skulle sørge for Bleer  

Da jeg ringede derind fik jeg at vide at det var fars opgave at sørge for alt udover tøj. Også bleer. Kan dog godt være det er lavet om, det er 3 år siden

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

17. januar

AnoMom

Jeg fik at vide af SF for 1,5 år siden da vores søn begyndte på overnatninger at jeg skulle sørger for tøj til vejret. Far skulle selv sørger for mad og bleer. 

Her kom barnevognen tur/retur selvom jeg havde betalt den. Og han havde en selv. Men fandt det unødvendigt at transporterer en tom vogn frem og tilbage 

Anmeld Citér

18. januar

sne190810

Profilbillede for sne190810

Hvad der følger med barnet, ville jeg også sende med hjem til far. Så også barnevogn/klapvogn mm. 

Tænk på hvem du gør det for, det er tit nemmere. Du gør det for dit barn, og for barnet skal have en hyggelig tid med sin far. :-)

Anmeld Citér

18. januar

Mamalou

Profilbillede for Mamalou

Jeg har altid sendt passende tøj med min søn på samvær. Hans far har sørget for bleer og har selv haft en klapvogn. Havde han ikke anskaffet sig en, så havde han fået “min” med. Jeg har aldrig været firkantet med den slags - det fordrer ingenting. 

Min søn er i dag 6 år og vi sender eller bringer også cykel, løbehjul etc med hvis det ønskes. Det er min søns ting og han skal have glæde af det uanset hvor han er - og så er jeg ligeglad med hvem der har købt hvad. 

Mamalou -   stolt mor til Villads 16.05.11

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+