Vænne baby fra lure i slyngevuggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2018

HvidSne

Hvordan gør man så rent faktisk det? For det tænkte jeg jo ikke lige over, da jeg anskaffede mig slyngevuggen og blev så lykkelig over, at hun rent faktisk var villig til at sove om dagen...

Men nu er min pige 6 mdr og prøver så småt at mosle sig ud af slyngevuggen/sætte sig op i den. Så jeg tænker, det er på tide at overveje alternativer.

Alle ideer er velkomne

(Hun sover fint i tremmeseng om natten )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2018

AnoMom

HvidSne skriver:

Hvordan gør man så rent faktisk det? For det tænkte jeg jo ikke lige over, da jeg anskaffede mig slyngevuggen og blev så lykkelig over, at hun rent faktisk var villig til at sove om dagen...

Men nu er min pige 6 mdr og prøver så småt at mosle sig ud af slyngevuggen/sætte sig op i den. Så jeg tænker, det er på tide at overveje alternativer.

Alle ideer er velkomne

Det er “bare” at tage kampen op. Fjerne slyngevuggen og putte i tremmeseng eller barnevogn og blive ved og ved indtil hun overgiver sig.

min søn brugte den til han var 2 år. Hver gang han så den så kaldte han på den og ville kun sove der. Men da jeg fjernede den helt så overgav han sig hurtigt. 

“Out of sight - out of mind” 

Anmeld Citér

16. januar 2018

HvidSne

AnoMom skriver:

Det er “bare” at tage kampen op. Fjerne slyngevuggen og putte i tremmeseng eller barnevogn og blive ved og ved indtil hun overgiver sig.

min søn brugte den til han var 2 år. Hver gang han så den så kaldte han på den og ville kun sove der. Men da jeg fjernede den helt så overgav han sig hurtigt. 

“Out of sight - out of mind” 

Åh, jeg får helt ondt i maven på min piges vegne, indtil jeg kommer i tanke om, at det helt sikkert bliver hårdere for mig end for hende 

Oplevede du ikke problemer med, at din søn forsøgte at kravle ud? Jeg er sådan set med på, at hun sover i den længere, men det virker ikke så sikkert mere.

Anmeld Citér

16. januar 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi valgte at tage den ned da vores datter var 6.5 måned. Vi fandt hende nede uden madrassen en morgen, ved ikke hvordan det gik til, men vi besluttede os for at det ikke længere var forsvarligt. Det var ikke nemt de først to uger. Vi måtte gå med hende som da hun var nyfødt. Nu der er gået en måneds tid er det blevet langt bedre. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Mamacita til 2 piger

HvidSne skriver:

Alle ideer er velkomne

Ud og tril med barnevognen. Det virkede her. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

HvidSne

sessen1984 skriver:

Ud og tril med barnevognen. Det virkede her. 

Hun vågner, så snart barnevognen holder stille - og sover ellers maks. 30 minutter, når den er i bevægelse 

Men måske det kan trænes, hvis hun først stopper med slyngevuggen.

Anmeld Citér

16. januar 2018

HvidSne

Astoria skriver:

Vi valgte at tage den ned da vores datter var 6.5 måned. Vi fandt hende nede uden madrassen en morgen, ved ikke hvordan det gik til, men vi besluttede os for at det ikke længere var forsvarligt. Det var ikke nemt de først to uger. Vi måtte gå med hende som da hun var nyfødt. Nu der er gået en måneds tid er det blevet langt bedre. 

Ah skræmmende! Tak for at dele din erfaring. Ja, jeg tænker også, overgangsperioden nok bliver lidt hård.

Anmeld Citér

16. januar 2018

AnoMom

HvidSne skriver:

Åh, jeg får helt ondt i maven på min piges vegne, indtil jeg kommer i tanke om, at det helt sikkert bliver hårdere for mig end for hende 

Oplevede du ikke problemer med, at din søn forsøgte at kravle ud? Jeg er sådan set med på, at hun sover i den længere, men det virker ikke så sikkert mere.

Det er uden tvivl hårdere for dig end for hende. Husker det selv tydeligt  

jo han kravlede også ud. Men min slyngevugge hang over min seng. Så kravlede han ud så faldt han kun 30 cm ned i min dyne. Men der skete sjældent og han er aldrig kommet til skade  

Anmeld Citér

16. januar 2018

Mamacita til 2 piger

Hun vågner, så snart barnevognen holder stille - og sover ellers maks. 30 minutter, når den er i bevægelse 

Men måske det kan trænes, hvis hun først stopper med slyngevuggen.

Så må du sidde ved barnevognen og vugge den lidt. Hun skal hjælpes videre i søvnen for at lære at sove.

Min datter lærte det på den måde, og det var hårdt arbejde. Men nu sover hun som en sten.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.