Pumpe og amning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.169 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2018

Mysonsmama

Hej ..

Min søn har været forkølet de sidste 3 dage og stort set ikke ammet da han slet ikke har kunne trække vejret, har derfor givet ham mere flaske (han har fået 1-2 daglig fra han var 3 uger), men det har selvfølgelig betydet at jeg ikke har forfærdelig meget mælk nu. I nat måtte jeg lave flaske for første gang om natten, da han ikke blev mæt nok af hvad jeg havde.. øv..

Jeg tænker nu at invistere i en elektrisk brystpumpe også pumpe ud, så han kun får min mælk på flaske også amning når han har lyst.. tænker det er bedre end han får mme?! 

Hvordan gør man sådan noget, nogen der har gjort Det? Og hvilke pumpe kan anbefales? Har kigget på en beemoo care, den er på tilbud hos jollyroom men er den noget værd? Håber I kan hjælpe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2018

Mysonsmama

Slet ingen?

Anmeld Citér

16. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg var mega glad for min manuelle pumpe fra aven, og brugte kun en elektrisk pumpe inde på sygehuset.

Der anbefalede de at man pumpede fra begge bryster på en gang, da det stimulere nedløb på begge bryster.

Med håndpumpen ku jeg snildt pumpe 300 ml ud på et bryst, på ca 10 min, så det er jo ik fordi det behøver tage lang tid! Vh Stine 

Anmeld Citér

16. januar 2018

FruSteffensen

Jeg har en elektrisk fra Philips Avent og er glad for den. Vi købte den brugt på den blå avis, hvilket kan anbefales da de kan være ret dyre.

Når nu det kun er midlertidigt fordi din dreng er syg, ville jeg ikke gå efter at malke nok ud til at mætte ham. Jeg ville mere sigte efter at få mælkeproduktionen lidt op igen til når han bliver frisk nok til at spise hos dig igen.

Hvis det er muligt for dig, ville jeg malke ud hver anden time (det du malker ud kan han jo fint få og så supplere op med mme hvis han er mere sulten). Hver anden time skulle give en hurtig forøgelse af din mælkeproduktion

Anmeld Citér

16. januar 2018

Astrid&alex

Hej jeg har brugt medela håndpumpe, medelae elektrisk og advent elektrisk pumpe. Medela syntes jegvar gode. Avent lidt noget bras. Medela har i øvrigt en særlig sutteflaske som gør at baby skal kæmpe for at få mælken ud. Den opdagede jeg selv for sent så har ikke prøvet. Men vil anbefale den alligevel. For baby bliver hurtig doven med almindelig flaske. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Jeg havde medela, som de også havde på sygehuset. Vi lejede den på apoteket, Danmark betaler en del hvis man er medlem.

Anmeld Citér

16. januar 2018

Mysonsmama

FruSteffensen skriver:

Jeg har en elektrisk fra Philips Avent og er glad for den. Vi købte den brugt på den blå avis, hvilket kan anbefales da de kan være ret dyre.

Når nu det kun er midlertidigt fordi din dreng er syg, ville jeg ikke gå efter at malke nok ud til at mætte ham. Jeg ville mere sigte efter at få mælkeproduktionen lidt op igen til når han bliver frisk nok til at spise hos dig igen.

Hvis det er muligt for dig, ville jeg malke ud hver anden time (det du malker ud kan han jo fint få og så supplere op med mme hvis han er mere sulten). Hver anden time skulle give en hurtig forøgelse af din mælkeproduktion

Tak for dit svar. Jeg har faktisk lige været ude og leje En, fordi Ja det er bedre at få produktionen op end give det på flaske. Ligger bare selv med influenza og opkast, så hele amme genetableringen virker helt uoverskuelig lige nu men giver ikke op.

Anmeld Citér

16. januar 2018

Mysonsmama

Hvor længe skal man pumpe på hvert bryst? Og er det hver 2 time eller Hvordan? Hvornår burde jeg kunne mærke jeg har fået mere mælk,

Anmeld Citér

17. januar 2018

FruSteffensen

Mysonsmama skriver:

Hvor længe skal man pumpe på hvert bryst? Og er det hver 2 time eller Hvordan? Hvornår burde jeg kunne mærke jeg har fået mere mælk,

Hvis man går i "ammelejr" med baby for at sætte produktionen op, taler de om at man ammer hver anden time og at produktionen så vil være oppe efter halvandet til 2 døgns tid.

En pumpe tømmer jo ikke brystet så effektivt som babyen og personligt ville jeg blive skør af at malke ud hver anden time, men gør det så ofte du kan og så skal du nok se en forbedring. Og hvis ikke produktionen ligefrem stiger, så vil du holde den ved lige indtil din dreng er frisk igen, og så skal han nok få sat den op hurtigt. Jeg tænker dog at det er vigtigt at vænne ham fra mme igen, for ellers kommer din produktion aldrig op igen. Eller så ring og tag en snak med din sundhedsplejerske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.