Bange for at prutte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2018

Anonym trådstarter

Okay, dette opslag kommer til at virke mærkeligt for nogen, men ikke desto mindre er det en kæmpe problem for mig. For mange år siden fik jeg noget medicin som gav meget luft i maven. Det var et stort problem da jeg konstant skulle prutte. Det udviklede sig til en angst for at skulle prutte når jeg er sammen med andre. 

Så snart tanken rammer mig, bliver jeg bange og så får jeg dårlig mave og skal prutte. 

Det er efterhånden voldsomt invaliderende og har gjort at jeg er droppet ud af diverse uddannelser fordi min angst går helt amok når jeg sidder sammen med alle de mennesker. Jeg mærker det hver eneste gang jeg er i rum med andre mennesker hvor der er ro og det vil kunne høres. Så snart der er larm osv eller andet der gør det ikke ville opdages forsvinder min angst fuldstændig. 

Andre det har kæmper med noget lignende? Det har stået på i snart 8 år og jeg vil så gerne bare leve mit liv..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Okay, dette opslag kommer til at virke mærkeligt for nogen, men ikke desto mindre er det en kæmpe problem for mig. For mange år siden fik jeg noget medicin som gav meget luft i maven. Det var et stort problem da jeg konstant skulle prutte. Det udviklede sig til en angst for at skulle prutte når jeg er sammen med andre. 

Så snart tanken rammer mig, bliver jeg bange og så får jeg dårlig mave og skal prutte. 

Det er efterhånden voldsomt invaliderende og har gjort at jeg er droppet ud af diverse uddannelser fordi min angst går helt amok når jeg sidder sammen med alle de mennesker. Jeg mærker det hver eneste gang jeg er i rum med andre mennesker hvor der er ro og det vil kunne høres. Så snart der er larm osv eller andet der gør det ikke ville opdages forsvinder min angst fuldstændig. 

Andre det har kæmper med noget lignende? Det har stået på i snart 8 år og jeg vil så gerne bare leve mit liv..

Årh stakkels dig Det må virkelig være ødelæggende for din livskvalitet og din måde at agere på i de sociale rum... har du rent faktisk stadig et fysisk problem med at holde på luft eller foregår det i dit hoved? Du skal da have noget terapi - hvis det decideret har gjort dig angst! Håber du kan få noget rigtig god hjælp så du kan nyde livet uden hele tiden at skulle tænke på det. 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Thea14

Har du snakket med din læge om din angst? For der kan jo rent faktisk gøres noget. Du kan gives nogle værktøjer at arbejde med når du mærker angsten melde sig.

Jeg lider selv af angst (dog ikke lige angst for at prutte), og jeg har haft stor glæde af at lære at komme angsten i forkøbet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.