Til alle jer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.292 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2018

Anonym trådstarter

...som bevidst/ubevidst ikke lader farmor komme så tæt på børnebørnene, som jeres egen mor. Håber det kan give lodt stof til eftertanke:

https://www.alt.dk/artikler/vibeke-dorph-brevkasse-jeg-savner-mine-boerneboern

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2018

Anonym

her er et link man kan trygge på - bare for nemhedens skyld ��

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

her er et link man kan trygge på - bare for nemhedens skyld ��

Tak 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Vivienne

...som bevidst/ubevidst ikke lader farmor komme så tæt på børnebørnene, som jeres egen mor. Håber det kan give lodt stof til eftertanke:

Hvad er det du vil med denne artikel? Tror du det ændrer nogens tankegang ift. Farmor? Alle har jo sine grunde til hvorfor farmor (eller også mormor for den sags skyld) ikke må "komme tæt på børnene"... 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Hvad er det du vil med denne artikel? Tror du det ændrer nogens tankegang ift. Farmor? Alle har jo sine grunde til hvorfor farmor (eller også mormor for den sags skyld) ikke må "komme tæt på børnene"... 

Nogle har gode grunde til ikke at lade farmor komme tæt på, andre har ikke... Mange debatter herinde har omhandlet, hvordan man som svigerdatter uden nogen særlig grund favoriserer sin egen mor over sin svigermor. Jeg synes ofte ikke, at der bliver tænkt på svigermoderens følelser i de tilfælde, og emne tager artiklen op.

Måske man som svigerdatter kunne være lidt mere large i forholdet mellem ens børn og ens svigermor (det ved jeg godt, at der er mange, som allerede er),

Anmeld Citér

15. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Vivienne skriver:

Men det store spørgsmål er vel om det er gode grunde, eller blot fordi....

Anmeld Citér

15. januar 2018

Thea14

Som jeg læser det i linket er det jo ikke kun svigerdatteren, men også sønnen.

Dernæst mangler der lidt detaljer. Har denne farmor fx plads til at de bor hos hende istedet? Har hun overskuddet til det? (Tænker den depression der har været). Hvis nu svigerdatterens forældre har mere plads, er det så ikke logisk at de bor der? Inviterer denne farmor dem selv, eller ignorerer hun det faktum at de er der og venter på de tager kontakten? Måske føler hendes søn og svigerdatter at hun ikke har den store interesse.

Jeg er alt for at farmor/farfar og mormor/morfar er lige i børnebørns liv, men som kvinde har vi det oftest bare bedre med vores egen mor end vi har med svigermor.

Herhjemme overnatter vi da heller aldrig hos min mands forældre, simpelthen fordi det ville kræve vi sov i stuen. Vores datter sover der til tider og når jeg føler mig klar til det kommer vores søn da også til det (han er kun 4 mdr. så det er jeg bestemt ikke klar til endnu). Hos mine forældre har vi vores eget værelse, så der er det nemmere at overnatte. Til gengæld har min mor ikke altid så stort overskud til at have børnebørne på overnatning uden vi er der.

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym

Så fordi en eller anden artikel siger at man skal lade bedsteforældrene komme tæt på ens unger, så skal man ligge sine egen mavefornemmelse til side og uden omtanke bare overlade sine unger til nogen som man ikke har tillid til?

Jeg nægter at lade mig diktere af artikler som denne, ønsker man at være mønster bryder må man gøre op med fortiden! Og det gør man ikke ved at lade ens unger gå igennem en brøkdel af det man selv har været udsat for. 

Beklager meget det sure opstød

mvh mælkebøttebarnet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.