Hvad kan det mon være...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
12 svar
3 synes godt om
15. januar 2018

Justthinking

Her kommer et lidt intimit spørgsmål:

Jeg er i dag 35+0 og da jeg var på arbejde følte jeg mig pludselig våd ned ad låret - jeg drønede ud på toilettet, men var ikke våd nogle steder. Jeg har lidt af utroligt meget udflåd på det sidste og tænkte det bare var det - men dette her STANK af sæd. Jeg har ikke haft sex i noget nær en måned, så det er ikke dét. 

Derudover synes jeg at have en hel del grumme niv nederst i maven, men min mave er ikke sunket og jeg ved ikke hvordan baby ligger (for 3 uger siden lå baby med numsen nedad). 

SÅ....... skal jeg bare lade det være, eller kan det være optakten til noget? Jeg har haft nogle gode menssmerter i ryggen de sidste uger, i går var de så temmelig slemme 

På forhånd tak fra en førstegangsgravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2018

MorTil3+

Altså fostervand lugter af sæd, så jeg ville nok lige gi fødegangen et kald og hører hva de synes. For det kan sagtens sive så lidt så man kan forveksle det med udflåd, det gjorde det med mig, jeg vidste så at det var vandet der var begyndt at sive men de kloge troede ikke på mig, de tog endda sådan en forstervandsprøve som viste negativ, men til alt held begyndte det at sive lidt mens jeg lå med stængerne i været så jordemoderen selv så det og først der troede de på mig.

Anmeld Citér

15. januar 2018

Justthinking

MorTil3+ skriver:

Altså fostervand lugter af sæd, så jeg ville nok lige gi fødegangen et kald og hører hva de synes. For det kan sagtens sive så lidt så man kan forveksle det med udflåd, det gjorde det med mig, jeg vidste så at det var vandet der var begyndt at sive men de kloge troede ikke på mig, de tog endda sådan en forstervandsprøve som viste negativ, men til alt held begyndte det at sive lidt mens jeg lå med stængerne i været så jordemoderen selv så det og først der troede de på mig.

Puha, det vil jeg da lige prøve. Tak for dit input 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Justthinking skriver:

Her kommer et lidt intimit spørgsmål:

Jeg er i dag 35+0 og da jeg var på arbejde følte jeg mig pludselig våd ned ad låret - jeg drønede ud på toilettet, men var ikke våd nogle steder. Jeg har lidt af utroligt meget udflåd på det sidste og tænkte det bare var det - men dette her STANK af sæd. Jeg har ikke haft sex i noget nær en måned, så det er ikke dét. 

Derudover synes jeg at have en hel del grumme niv nederst i maven, men min mave er ikke sunket og jeg ved ikke hvordan baby ligger (for 3 uger siden lå baby med numsen nedad). 

SÅ....... skal jeg bare lade det være, eller kan det være optakten til noget? Jeg har haft nogle gode menssmerter i ryggen de sidste uger, i går var de så temmelig slemme 

På forhånd tak fra en førstegangsgravid 

Da jeg var gravid i sin tid. Med vores datter , som er vores første barn. 

Der sad jeg, og pludselig begyndte at som du beskrev, at jeg bliv lidt våd ned af låret og det skete mellem 1-3 gange. Og kunne slet ikke forstår det. Men tænkte det nok ikke noget. Nogle dage efter fik jeg veer om natten. Da vi kom om morgenen til hospitalet. Fik vi afvise at vores baby har grøn fostervand. Og da hun bliv født måtte jeg har hende meget kort tid også måtte de hurtig tag hende til børne afdeling, fordi hendes lunger var fuld af fostervand. Vi så hende lidt ved 20 tiden. Også skulle hun være der uden mig natten over. 

Ikk for at forskrække dig men vil bare gør dig opmærksom om hvad jeg oplevede. Så heller ring en gang for meget, end en gang for lidt.

Anmeld Citér

15. januar 2018

MorTil3+

Justthinking skriver:

Puha, det vil jeg da lige prøve. Tak for dit input 

Ja ring hellere en gang for meget end for lidt, især når du kun er i uge 35. Jeg fødte selv vores nr 3 i 35+1. Også derfor jeg vidste det var fostervand da det var 3 barn og blev ved med at holde fast i at det var det selvom de ikke troede på mig. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Justthinking

Jeg ringede til fødegangen og forhørte mig og fik at vide at det blot kunne være meget vandigt udflåd (hvilket er helt normalt på dette tidspunkt). Dog er jeg en anelse bekymret alligevel, for da jeg havde haft trusser på i maks en time i morges var de temmeligt våde - og med indlæg er det også blevet godt fugtigt.... 

Baby er stille i maven og jeg har menssmerter i ryggen.... tænker jeg ringer igen senere og snakker med fødegangen igen

Anmeld Citér

16. januar 2018

Ayasmor

Justthinking skriver:

Jeg ringede til fødegangen og forhørte mig og fik at vide at det blot kunne være meget vandigt udflåd (hvilket er helt normalt på dette tidspunkt). Dog er jeg en anelse bekymret alligevel, for da jeg havde haft trusser på i maks en time i morges var de temmeligt våde - og med indlæg er det også blevet godt fugtigt.... 

Baby er stille i maven og jeg har menssmerter i ryggen.... tænker jeg ringer igen senere og snakker med fødegangen igen

Tænker bestemt ikke du skal vente til senere med at ringe. Du skal tjekkes nu, både pga. mistanke om vandet der siver og bestemt også ift. mindre liv

Anmeld Citér

16. januar 2018

LSS

Justthinking skriver:

Du skal ringe NU! Du vil aldrig tilgive dig selv for at have ventet i tilfælde af noget er galt. Og når baby er stille så er det altså med at komme afsted ❤️❤️

Anmeld Citér

16. januar 2018

Justthinking

Jeg ringede til en privat jordemoder af frygt for at spærre linjen på Fødemodtagelse ved at være pylret. Hun bad mig lægge på og ringe til fg til en normal undersøgelse - intet hu, hej, hast men en standard-undersøgelse og for at køre lidt prøver

Jeg ringede til fg for at snakke med dem og fortalte om den anden jordemoder - og blev bedt om at slappe af hjemme og ringe hvis situationen ændrede sig.... 

Sååååååååå, jeg må vel bare vente til mit eget jordemoderbesøg i næste uge på at finde ud af noget 

Anmeld Citér

16. januar 2018

HvidSne

Justthinking skriver:

Jeg ringede til en privat jordemoder af frygt for at spærre linjen på Fødemodtagelse ved at være pylret. Hun bad mig lægge på og ringe til fg til en normal undersøgelse - intet hu, hej, hast men en standard-undersøgelse og for at køre lidt prøver

Jeg ringede til fg for at snakke med dem og fortalte om den anden jordemoder - og blev bedt om at slappe af hjemme og ringe hvis situationen ændrede sig.... 

Sååååååååå, jeg må vel bare vente til mit eget jordemoderbesøg i næste uge på at finde ud af noget 

Jeg ville ringe igen og understrege, at du bekymret, fordi du har mærket mindre liv. 

Det skal tages seriøst.

Om du er pylret eller ej, så er det deres job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.