Donorbarn med henvisning. Pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.176 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da mine planer endnu er hemmelige.

Jeg planlægger et donorbarn (åben donor), og satser på at kunne gå i gang til foråret.

I den forbindelse er jeg selvfølgelig ved at undersøge mine muligheder ifht klinik og hvor sæden skal komme fra. 

Men jeg synes det er meget svært at regne ud hvor meget det reelt set kommer til at koste hvis jeg har en henvisning. De klinikker jeg kan finde (i århus) hvor man kan få hjælp med henvisning anbefaler at man køber sæd via cryos eller european sperm bank. Synes bare hurtigt det løber højt op med ca 5200 for sæd, og derudover betaling for opbevaring og transport af sæden.

Så jer der har donorbørn via iui! Hvad gav I per behandling?

Hvor hurtigt blev I gravide? - Og hvor gamle var I?

På forhånd tak!

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. januar

frkchili

Profilbillede for frkchili

Jeg tror egentlig ikke, du kan gøre det ret meget billigere, når der er tale om åben donor. Venter selv et donorbarn (anonym donor fra Cryos, men med udvidet profil) til sommer, og jeg gav vist omkring 8.500 pr forsøg - det var så hjemmeinsemination, men brugte alligevel IUI-strå, da det var de eneste, der var på lager fra den donor, jeg ønskede. Jeg brugte 2 strå á MOT20 pr forsøg.

Blev gravid i 2. forsøg med hjemmeinsemination, så har brugt 17.000 + udgifterne til (langvarig) reservation og forsendelse i nitrogentank. Derudover havde jeg reserveret strå nok til 3 forsøg mere, så dem får jeg kun refunderet 75% af prisen for. I alt er jeg kommet af med knap 28.000. Jeg var 24 da jeg blev gravid 

Anmeld Citér

14. januar

Anonym trådstarter

frkchili skriver:

Jeg tror egentlig ikke, du kan gøre det ret meget billigere, når der er tale om åben donor. Venter selv et donorbarn (anonym donor fra Cryos, men med udvidet profil) til sommer, og jeg gav vist omkring 8.500 pr forsøg - det var så hjemmeinsemination, men brugte alligevel IUI-strå, da det var de eneste, der var på lager fra den donor, jeg ønskede. Jeg brugte 2 strå á MOT20 pr forsøg.

Blev gravid i 2. forsøg med hjemmeinsemination, så har brugt 17.000 + udgifterne til (langvarig) reservation og forsendelse i nitrogentank. Derudover havde jeg reserveret strå nok til 3 forsøg mere, så dem får jeg kun refunderet 75% af prisen for. I alt er jeg kommet af med knap 28.000. Jeg var 24 da jeg blev gravid 

Tusind tak for dit svar!

Jeg synes nemlig det ser ud til at kunne gøres billigere på en af de private klinikker, med sæd fra deres egen beholdning.

F.eks. skriver Maigaard på deres hjemmeside at de skal have 5000 kr for iui-d med åben donorsæd fra deres egen beholdning.

Diers klinik har fra 6500 med åben donor sæd (er dog i tvivl om der så kommer transport og andet oveni der). 

Synes bare det virker lidt sjovt at det er billigere på en privat klinik end på en klinik hvor man kan få henvisning..

Eller overser jeg et eller andet?

Anmeld Citér

14. januar

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Har du overvejet at få en henvisning til offentlig klinik ? Så koster donorsæd dig nemlig ikke noget.

Jeg fik en henvisning til Horsens - Da man ikke længere kan få behandling i Skejby - Har også valgt åben donor, og det eneste jeg skulle betale selv var en ægløsningssprøjte på omkring 270,- pr. gang - Det lykkedes mig så i 2. forsøg med IUI, så det var jo meget lidt. Jeg skulle også have en gennemskylding af æggelederne, og der betaler man selv for kontrastvæsken på 300 kr.

Jeg har så valgt at reservere strå til et evt. kommende barn, med samme donor, og her betaler man selv for køb og reservering - 5 strå i 2 år - 25.000,- 

Min datter bliver 1 år d. 10. Februar  og er selv 32 

Anmeld Citér

14. januar

Anonym trådstarter

MillyMy skriver:

Har du overvejet at få en henvisning til offentlig klinik ? Så koster donorsæd dig nemlig ikke noget.

Jeg fik en henvisning til Horsens - Da man ikke længere kan få behandling i Skejby - Har også valgt åben donor, og det eneste jeg skulle betale selv var en ægløsningssprøjte på omkring 270,- pr. gang - Det lykkedes mig så i 2. forsøg med IUI, så det var jo meget lidt. Jeg skulle også have en gennemskylding af æggelederne, og der betaler man selv for kontrastvæsken på 300 kr.

Jeg har så valgt at reservere strå til et evt. kommende barn, med samme donor, og her betaler man selv for køb og reservering - 5 strå i 2 år - 25.000,- 

Min datter bliver 1 år d. 10. Februar  og er selv 32 

Nej, det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Nok mest fordi jeg er lidt bange for at blive afvist pga min alder. Er under 25, men har været klar en et barn mere i lang tid.

Jeg har hørt noget om at man kan få barn nr 2 gratis også nu, men ved ikke om det kun er selve behandlingen, eller om det også er sæden ved det offentlige? - Jeg har nemlig et barn fra tidligere også.

Anmeld Citér

14. januar

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

Nej, det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Nok mest fordi jeg er lidt bange for at blive afvist pga min alder. Er under 25, men har været klar en et barn mere i lang tid.

Jeg har hørt noget om at man kan få barn nr 2 gratis også nu, men ved ikke om det kun er selve behandlingen, eller om det også er sæden ved det offentlige? - Jeg har nemlig et barn fra tidligere også.

Alderen skulle ikke betyde noget  er lidt i tvivl ang. henvisning til det offentlige når det er barn nummer to - Jeg mener jeg selv skal henvises til det private ved nummer to. Men ved ikke om det er noget andet hvis første barn ikke er blevet til ved fertilitetabehandling 

Men ville da helt klart forhøre mig ved lægen

Anmeld Citér

14. januar

Anonym trådstarter

MillyMy skriver:

Alderen skulle ikke betyde noget  er lidt i tvivl ang. henvisning til det offentlige når det er barn nummer to - Jeg mener jeg selv skal henvises til det private ved nummer to. Men ved ikke om det er noget andet hvis første barn ikke er blevet til ved fertilitetabehandling 

Men ville da helt klart forhøre mig ved lægen

Tusind tak for svar! 

Jeg må prøve at snakke med lægen  

Anmeld Citér

14. januar

frkchili

Profilbillede for frkchili
Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!

Jeg synes nemlig det ser ud til at kunne gøres billigere på en af de private klinikker, med sæd fra deres egen beholdning.

F.eks. skriver Maigaard på deres hjemmeside at de skal have 5000 kr for iui-d med åben donorsæd fra deres egen beholdning.

Diers klinik har fra 6500 med åben donor sæd (er dog i tvivl om der så kommer transport og andet oveni der). 

Synes bare det virker lidt sjovt at det er billigere på en privat klinik end på en klinik hvor man kan få henvisning..

Eller overser jeg et eller andet?

Har jo ikke selv været inde i systemet, da jeg bare bestilte sæden hjem til min egen adresse og ordnede det selv, men ja, det lyder underligt. Måske er donorernes profiler mere attraktive hos Cryos? Er sæden måske grundigere screenet, eller er der flere oplysninger om donor?

Vil dog lige gøre opmærksom på, at der er mange privatklinikker, hvor du også kan bruge en henvisning fra din læge, så du kan få selve behandlingen gratis og kun skal betale for sæden. Det kommer an på, om klinikken er tilknyttet overenskomst med den offentlige sygesikring. Så det kan du jo undersøge 

Anmeld Citér

23. januar

Huldrekvinde

Jeg er lige gået i gang, blev insemineres første gang i fredags. Så jeg er meget spændt!

Jeg har valgt en åben donor fra European Sperm Bank. Det kostede 5600 kr. for ét enkelt strå, dette var inklusive skat og transport til min klinik. Min klinik tog så 1500 kr. for klargøring. 

Så i alt 7100 per gang, jeg skal insemineres. Og det er uden hormoner. Så det er virkelig pebret, også selvom du er blevet henvist.

Anmeld Citér

23. januar

dorthemus

Profilbillede for dorthemus
Kan man ønske sig mere når man har alt? ;-)

Jeg har en datter på snart otte år som jeg fik vha åben donor. Det kostede ca. 5600 ialt for sæden. Jeg blev gravid i første forsøg som 38 årig.

Velkommen til livet, min elskede Runa 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.