Jobansøgning når man er på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2018

2017morigen

Hej allesammen. 

Jeg er på barsel med nr 2 og har set et opslag med stillingen, som udmidbart er noget nær perfekt for mig og min familie i forhold til sted og arbejdstider. 

Men jeg har aldrig skrevet ansøgning når jeg har været på barsel før, så der er en del spørgsmål om hvad der smart.

Jeg har skrevet det på mit cv at jeg er på barsel nu men bør jeg også skrive det i selve ansøgningen eller? Jeg har flere gange nævnt min nuværende stilling og hvad jeg laver der. Er det for mærkeligt når jeg ikke har været der i mange måneder pga barsel? 

Jeg har ikke holdt ferie i ferieåret så jeg har 6 ugers ferie til gode men kan nævnes til en evt samtale?  

Alle gode råd modtages med kyshånd! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
2017morigen skriver:

Hej allesammen. 

Jeg er på barsel med nr 2 og har set et opslag med stillingen, som udmidbart er noget nær perfekt for mig og min familie i forhold til sted og arbejdstider. 

Men jeg har aldrig skrevet ansøgning når jeg har været på barsel før, så der er en del spørgsmål om hvad der smart.

Jeg har skrevet det på mit cv at jeg er på barsel nu men bør jeg også skrive det i selve ansøgningen eller? Jeg har flere gange nævnt min nuværende stilling og hvad jeg laver der. Er det for mærkeligt når jeg ikke har været der i mange måneder pga barsel? 

Jeg har ikke holdt ferie i ferieåret så jeg har 6 ugers ferie til gode men kan nævnes til en evt samtale?  

Alle gode råd modtages med kyshånd! 

Hej,

Jeg syntes sagtens du kan nævne i selve ansøgningen at du pt. er på barsel, og hvornår den ender.

Det med ferien ville jeg nok vente med at nævne indtil en eventuel samtale.

Held & lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.