Røntgen når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2018

Anonym trådstarter

hvorfår er det så striks omkring røntgen når man er gravid?

jeg er lige intet forløb med en kiropraktor og skulle ha taget røntgen i går, men da jeg sagde vi prøvede efter baby sagde han vi ikke kunne tage det

da han virkelig gerne vil tage det billede, har han bedt mig om ikke ha sex i en måned for siden at tager en graviditet test og komme tilbage til en røgten :/

synes lige det er lige voldsomt nok :/ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

hvorfår er det så striks omkring røntgen når man er gravid?

jeg er lige intet forløb med en kiropraktor og skulle ha taget røntgen i går, men da jeg sagde vi prøvede efter baby sagde han vi ikke kunne tage det

da han virkelig gerne vil tage det billede, har han bedt mig om ikke ha sex i en måned for siden at tager en graviditet test og komme tilbage til en røgten :/

synes lige det er lige voldsomt nok :/ 

Fordi røntgen er stråling og kan evt. medvirke til misdannelser hos fosteret, som er mest i risiko første trimester.

Anmeld Citér

10. januar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I behøver selvfølgelig ikke at undvære sex. Blot brug kondom. 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Helloo

Min lille dreng skulle i røgten da jeg var 4 uger henne med lillebror. Jeg fik blot en klæde over maven, også tog de ellers billeder. Ligeledes foregik det da jeg brækkede foden 4 steder da jeg var 34 uger henne ☺

Anmeld Citér

10. januar 2018

HBV

Tror det er forskelligt fra sted til sted. Ved min tandlæge i Tyskland nægtede de at tage et røntgenbillede, heller ikke med et klæde på maven.. det er egentlig fair nok synes jeg. Røntgenstråler er farlige for babyer/fostre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.