Bleskift problemer på 15 måneder gammel dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. januar 2018

KatMiro79

Jeg har en 15 måneder gammel søn som specielt de sidste 3-4 måneder er tit et mareridt at skifte. Han snoer sig rundt for at komme op i kravlestilling og hader når jeg vasker ham af når han har skidt. Han hyler og skaber sig så der ender tit lort på puslepuden og lidt for ofte på vores hænder Har prøvede at give ham forskellige ting at lege med men for det meste hjælper det kun i 1-2 minutter. Er træt af brydekampene og ville høre om andre har gode forslag til hvad man kan gøre for at gøre bleskiftene nemmere? Han er forresten indenfor den seneste uges tid begyndte at gå og kan tit gå 10-15 skridt eller mere før han falder eller søger noget møbel at støtte sig op ad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
KatMiro79 skriver:

Jeg har en 15 måneder gammel søn som specielt de sidste 3-4 måneder er tit et mareridt at skifte. Han snoer sig rundt for at komme op i kravlestilling og hader når jeg vasker ham af når han har skidt. Han hyler og skaber sig så der ender tit lort på puslepuden og lidt for ofte på vores hænder Har prøvede at give ham forskellige ting at lege med men for det meste hjælper det kun i 1-2 minutter. Er træt af brydekampene og ville høre om andre har gode forslag til hvad man kan gøre for at gøre bleskiftene nemmere? Han er forresten indenfor den seneste uges tid begyndte at gå og kan tit gå 10-15 skridt eller mere før han falder eller søger noget møbel at støtte sig op ad.

Har du prøvet at minimere de liggende bleskift til kun når det er stort? Måske han så får lidt mere tålmodighed når han engang imellem bliver lagt på puslebordet? 

Hvis han er begyndt at gå, går jeg udfra han godt kan stå med støtte op ad dig, mens du skifter tissebleer  

Anmeld Citér

10. januar 2018

asphodel

Når det er muligt, så skifter vi vores datter stående (hun får pants bleer på). Det har gjort underværker, så nu protesterer hun kun sjældent, når der er behov for at hun skal ligge ned.

Anmeld Citér

10. januar 2018

Soonmom

Vi skifter stående ved tis og må så tager kampen ved lort, nu er han 22 måneder og har en forståelse af at når der er adr i bleen skal man op og ligge og så ligger han ok stille, men hvis jeg ligger ham op når han kun har tisset bliver han tosset, så det forgår stående

Anmeld Citér

10. januar 2018

Thea14

Pusletid er bare så kedeligt når man hellere vil så mange andre og mere spændende ting. Og jeres søn har netop lært at han kan en hel masse og vil gerne opdage så meget mere. Det gør man jo ikke liggende på puslebordet.

Indse at pusletiden skal overstås så hurtigt som muligt, og så sjældent som muligt. Tag bukser af inden han lægges på puslebordet og hav alt klar. Så behøver det ikke tage lang tid at skifte en ble (heller ikke en lorteble). Træk bukserne op efter han er kommet ned fra puslebordet igen.

Pusletiden bliver bare aldrig hyggestunden som det var i starten.. det bliver netop en ting der helst kun må tage 30 sek. og så skal barnet altså videre i deres udforskning.

Anmeld Citér

10. januar 2018

san

Vi brugte mobilen, når der var lort i bleen... Han fik lov til at se en bestemt børnesang, og når den var færdig, var vi også færdig med at skifte ham.. 

Vi havde så mange kampe med ham, og det gad vi ikke. Så det var mere hyggeligt, for ham og os på den måde.. 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Lje

KatMiro79 skriver:

Vores søn stod op på en skammel fra han var 14 måneder. Der sagde han NEJ TAK til at ligge ned. Vi bruger kun buksebleer. Og med lidt øvelse, så er vi blevet 100 meter-mestre i at skifte stående og vores søn 'hjælper til' og står stiller og lige drejer rundt.

Fordelen er, at vi kan skifte stående over alt. Også uden puslefaciliteter.

Så mit råd er, at du afprøver det 

Vh. 

Anmeld Citér

11. januar 2018

KatMiro79

Tak for alle jeres svar

Vi har ikke prøvede at skifte ham stående endnu men kan godt se vi må prøve nu. Jeg havde overvejet det lidt men har været nervøs for at prøve da jeg aldrig har prøvede det før Han spiser en del så der kommer ret meget ud så ja tror de bleer må blive skiftet mens han ligger 

Vi bruger stadigvæk almindelig bleer. Er de der pants bedre i den her alder? Bruger I også dem om natten?

Anmeld Citér

11. januar 2018

Lje

KatMiro79 skriver:

Tak for alle jeres svar

Vi har ikke prøvede at skifte ham stående endnu men kan godt se vi må prøve nu. Jeg havde overvejet det lidt men har været nervøs for at prøve da jeg aldrig har prøvede det før Han spiser en del så der kommer ret meget ud så ja tror de bleer må blive skiftet mens han ligger 

Vi bruger stadigvæk almindelig bleer. Er de der pants bedre i den her alder? Bruger I også dem om natten?

Jeg synes faktisk, lortebleer er nemmest stående. De bliver ikke splattet ud ved, at ligger på dem. Det bliver ligesom i bunden af bleen, når han står (vi fanger typisk lortebleerne med det samme. Han er ikke ret diskret omkring det ).

Vi har brugt Änglemarks pantsbleer siden han var 1 år. Synes det er 1000 gange lettere og han tisser aldrig igennem. Heller ej om natten.

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.