Fjerne parfumelugt fra uldtøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.987 visninger
8 svar
1 synes godt om
9. januar 2018

baby_drømme

Jeg har købt noget uldtøj fra JOHA af en privat, desværre lugter tøjet meget af parfume. Hvordan kan jeg fjerne lugten? Har ikke vaskemiddel til uld, kan jeg vaske det i vaskemaskinen uden nogen form for sæbe, så det bare bliver skyllet? Det er ikke beskidt på nogen måde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2018

SofiaMik

baby_drømme skriver:

Jeg har købt noget uldtøj fra JOHA af en privat, desværre lugter tøjet meget af parfume. Hvordan kan jeg fjerne lugten? Har ikke vaskemiddel til uld, kan jeg vaske det i vaskemaskinen uden nogen form for sæbe, så det bare bliver skyllet? Det er ikke beskidt på nogen måde 

Mig bekendt er Joha's  uldprodukter superwashed og jeg vil derfor mene, at du roligt kan vaske det i maskinen.  Og hvis det lugter så kraftigt, så er det nok vasket i maskinen med skyllemiddel.

Jeg vasker alle uldprodukter i vaskemaskinen på uldprogram med uldvaskemiddel og det er ren uld.

Du kan prøve at ligge det i husholdningseddike.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
baby_drømme skriver:

Er der en grund til du ikke vil købe vaskemiddel til uld?

Anmeld Citér

9. januar 2018

Skouboe

Put det endelig ikke i eddike - det fjerner det beskyttende olie lag. Gå ud og køb noget uldvaskemiddel, og vask det nogle gange ��

Anmeld Citér

9. januar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Lad det hænge udenfor et par dage, så går lugten væk

Anmeld Citér

9. januar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
baby_drømme skriver:

Vi har kun undertrøjer fra Joha med uld/silke. De tåler fint maskinvask. Bruger flydende vaskemiddel. Hvis de er af rent uld tænker jeg også at de tåler maskinvask

Anmeld Citér

9. januar 2018

anonym12

Hæng det udenfor i nogle dage. Det er det desværre det eneste jeg har kunne få til at virke sådan nogenlunde

Anmeld Citér

9. januar 2018

baby_drømme

Cherraly skriver:

Er der en grund til du ikke vil købe vaskemiddel til uld?

Vil gerne købe vaskemiddel til uld, har bare ikke noget hjemme  

Anmeld Citér

9. januar 2018

baby_drømme

Tak for alle jeres svar  Jeg prøver at hænge det ud til at starte med, og efterfølgende vaske det, hvis det ikke har hjulpet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.