Kia rio 1,1 crdi 75 eco plus 5d

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2018

Anonym trådstarter

Dette indlæg kommer ikke til at handle om børn eller babyer håber det er okay, ellers må admin slette.

Hej, jeg står og gerne vil købe en bil. Og jeg har kigget på en brugt kia rio er der nogle herinde som har erfaring med denne bil?

Og hvad giver i om mdr for den med alt sådan ca? den jeg har kigget på kører 31,3 km/l dielsel, for at være helt præcis kommer jeg til at kører en tur på 60 km x2 om dagen altså til og fra arbejde.

Derfor er jeg ude efter en bil som kører langt på literen og som er billig. 

Sidst, er der nogle som kan anbefale andre små billige biler?

Kram.

på forhånd tak håber nogen vil hjælpe en kvinde uden så meget viden om biler

Billeder af bilen som jeg har i tankerne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2018

Anonym trådstarter

Og lige et til spørgsmål hvad ligger diesel/benzin priserne omkring? Undskyld mine muligvis dumme spørgsmål er bare total u viden indenfor dette område..

Anmeld Citér

7. januar 2018

Junipige15

Vi købte en Kia Rio i påsken 2016.. den kører fint ift prisen og str.. vi købte den fra ny og giver 2200 med lån, forsikring og serviceaftale. man sidder virkelig dårlig på passager sædet, og som fører hvis man som mig har korte ben. Mit skinneben støder på nede ved stykket over pedalerne. Meget ubehageligt når man kører! og der er ikke meget plads bagtil. Vi har 2 autostole, og kan dårligt rykke frem eller tilbage i bilen. Derudover er der sindssygt dårligt udsyn bagtil - det er nok det værste ved den. det er min mand der kører i den dagligt til og fra arbejde og det er fint når det bare er ham. Men vi bruger den aldrig til feks at køre på tur allesammen. Det er den simpelthen for ukomfortabel og lille til. Han er glad nok for den og den er ret økonomisk. Han bruger ca 1200 kr i benzin og kører dagligt 45 km hver vej.. 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Vi købte en Kia Rio i påsken 2016.. den kører fint ift prisen og str.. vi købte den fra ny og giver 2200 med lån, forsikring og serviceaftale. man sidder virkelig dårlig på passager sædet, og som fører hvis man som mig har korte ben. Mit skinneben støder på nede ved stykket over pedalerne. Meget ubehageligt når man kører! og der er ikke meget plads bagtil. Vi har 2 autostole, og kan dårligt rykke frem eller tilbage i bilen. Derudover er der sindssygt dårligt udsyn bagtil - det er nok det værste ved den. det er min mand der kører i den dagligt til og fra arbejde og det er fint når det bare er ham. Men vi bruger den aldrig til feks at køre på tur allesammen. Det er den simpelthen for ukomfortabel og lille til. Han er glad nok for den og den er ret økonomisk. Han bruger ca 1200 kr i benzin og kører dagligt 45 km hver vej.. 

Tusind tak for dit svar meget brugbart

Til daglig er det kun mig som skal kører i den, til og fra skole/praktik, jeg er alene med min datter på 2 år. Jeg må ud og prøve den.

Troede faktisk der var okay med plads bagved synes den ser ud til at være okay "stor" udefra.

Tak

Anmeld Citér

7. januar 2018

Anonym trådstarter

Har også kigget lidt frem og tilbage på den her bil, nogen andre som har erfaringer med den?

Det er en hyundai i20 1,1 CRDi 75 Classic ISG eco 5d og den kører også langt på literen 31,3 ligesom rioen.

Anmeld Citér

8. januar 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har en Kia Rio limited edition fra 2015, vi købte den fra ny og betaler:

3.000kr om måneden for lånet (145.000kr fra ny)

438kr i forsikring (ansvar og kasko til 25.000 km om året)

539kr for serviceaftale (25.000 km om året)

ca 1.000-1.500kr i benzin. 

Min mand er knap 2 meter høj og jeg er 1.61 høj. Vi har vores søn på 6 år som sidder i autostol bagi. 

Vi er super glade for vores bil! Den passer os perfekt. 

Mht side komforten bagi, er det eneste der driller selen som for lave folk som mig, er den træls, men ellers er der rigelig plads, min mand kan side foran med sædet helt tilbage uden problemer for mig som bagsæde passager, autostolen kan også være der uden udfordringer. 

Men det bedste for dig ville nok være at troppe op med unge og autostol og så prøve selv 

Vi er ovenud glade for vores lille Rio, den passer os som familie perfekt. Og der masser bagage rums plads til indkøb.

Vores første bil var en Kia picanto, den er jo noget mindre end Kia Rio modellen vi har nu, den var der også fin plads i til os tre. Men vi glade for vi opgraderede til denne model.

Anmeld Citér

8. januar 2018

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Vi har en Kia Rio limited edition fra 2015, vi købte den fra ny og betaler:

3.000kr om måneden for lånet (145.000kr fra ny)

438kr i forsikring (ansvar og kasko til 25.000 km om året)

539kr for serviceaftale (25.000 km om året)

ca 1.000-1.500kr i benzin. 

Min mand er knap 2 meter høj og jeg er 1.61 høj. Vi har vores søn på 6 år som sidder i autostol bagi. 

Vi er super glade for vores bil! Den passer os perfekt. 

Mht side komforten bagi, er det eneste der driller selen som for lave folk som mig, er den træls, men ellers er der rigelig plads, min mand kan side foran med sædet helt tilbage uden problemer for mig som bagsæde passager, autostolen kan også være der uden udfordringer. 

Men det bedste for dig ville nok være at troppe op med unge og autostol og så prøve selv 

Vi er ovenud glade for vores lille Rio, den passer os som familie perfekt. Og der masser bagage rums plads til indkøb.

Vores første bil var en Kia picanto, den er jo noget mindre end Kia Rio modellen vi har nu, den var der også fin plads i til os tre. Men vi glade for vi opgraderede til denne model.

Tusind tak for dit svar og din tid.

Må jeg spørge hvor mange km i kører om dagen? Pendler i?

dejligt med lidt forskellige indput, ja det ender nok med at jeg må have hele skidtet med derud!

Anmeld Citér

8. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Dette indlæg kommer ikke til at handle om børn eller babyer håber det er okay, ellers må admin slette.

Hej, jeg står og gerne vil købe en bil. Og jeg har kigget på en brugt kia rio er der nogle herinde som har erfaring med denne bil?

Og hvad giver i om mdr for den med alt sådan ca? den jeg har kigget på kører 31,3 km/l dielsel, for at være helt præcis kommer jeg til at kører en tur på 60 km x2 om dagen altså til og fra arbejde.

Derfor er jeg ude efter en bil som kører langt på literen og som er billig. 

Sidst, er der nogle som kan anbefale andre små billige biler?

Kram.

på forhånd tak håber nogen vil hjælpe en kvinde uden så meget viden om biler

Billeder af bilen som jeg har i tankerne.

Husk at regne med at den nok kører 4-6km/l mindre end oplyst biler bliver testet i et laboratorie uden vindmodstand, stigninger, uden radio, uden sædevarme, uden aircondition eller andet der kan tage lidt brændstof. Og så bliver den kørt 100% optimalt, hvilket ikke altid er muligt i den virkelige verden  

Diesel står dags dato til ca 10,2kr literen. 

Du kan typisk undersøge hvad forsikring koster ved at plotte oplysningerne ind i et skema på din forsikrings hjemmeside halvårlig afgift kan du finde ved at søge på bilens oplysninger

Anmeld Citér

8. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Husk også de løbende udgifter som man måske ikke lige tænker på i første omgang:

• Vejhjælp
  • Dækskifte - kan du selv skifte og opbevare dæk eller skal det købes?
    • Følger der både sommer- og vinterdæk med bilen? 
  • Service
  • Syn
  • Vægtafgift

Anmeld Citér

8. januar 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar og din tid.

Må jeg spørge hvor mange km i kører om dagen? Pendler i?

dejligt med lidt forskellige indput, ja det ender nok med at jeg må have hele skidtet med derud!

Vi køre 20-25.000 km om året vi pendler ikke, men vi bor inde i byen og vores søn går på skole 30 min væk (på landet)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.