Hvornår er baby klar til skemad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar

Mysonsmama

Hvornår ved man baby er klar til skemad?

Min søn blir 4 mdr på torsdag. Jeg har insisteret på at vente til 6 mdr, men han er MEGET interesseret i vores mad. Han har på behov for meget mad allerede og vil ha mad hver halvanden time ca. Han er begyndt at vågne 3 gange om natten for mad.

Har sågar prøvet at give ham MME 120ml inden sengetid for at se om det hjalp, men han vågner stadig.

Er det tegn på han er klar før de 6 mdr?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. januar

HvidSne

Profilbillede for HvidSne

Min pige begyndte også at vågne cirka tre gange om natten for at spise MME, da hun var fire måneder. Vi prøvede med skemad, men det gjorde ingen forskel, og hun var tydeligt ikke parat. Vi startede så med skemad igen, da hun var blevet fem måneder, og så nød hun det. Men hun sover først bedre nu efter at have overstået 5. tigerspring (hun er seks måneder.)

Du kan jo altid prøve at starte op så småt. Du kan altid stoppe igen, hvis det ikke fungerer. 

Anmeld Citér

6. januar

Morigenigen

Mysonsmama skriver:

Min søn blir 4 mdr på torsdag. Jeg har insisteret på at vente til 6 mdr, men han er MEGET interesseret i vores mad. Han har på behov for meget mad allerede og vil ha mad hver halvanden time ca. Han er begyndt at vågne 3 gange om natten for mad.

Har sågar prøvet at give ham MME 120ml inden sengetid for at se om det hjalp, men han vågner stadig.

Min erfaring med mine to børn er, at man skal starte på skemad, når barnet er interesseret i det, og ikke fordi man håber på, det vil gøre gavn ved søvnen.

Overgangen til fast føde bliver stressende, hvis du sidder med en forventning til, det vil gøre jeres nætter bedre. Det vigtigste er, det er sjovt og spændende for barnet at smage på maden, og at I undgår, det bliver konflikt på konflikt. Giver det mening?

Der kan være 100 grunde til, at han for tiden sover dårligt.

Anmeld Citér

6. januar

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vi er startet begge gange lige så stille ved 4 måneders alderen.

den første tog ikke nok på

den anden var meget sulten (det ændrede dog ikke det store at starte på skemad, da mængderne alligevel er så små så det ikke batter noget)

men jeg kan godt lide at starte lige så stille op og har kun god erfaring med det fra begge børn. Når de er blevet 6 måneder starter vi så på bondebrød. 

Anmeld Citér

6. januar

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Mysonsmama skriver:

En baby på 4 måneder er interessert i nærmest alt. Også mad, men ikke fordi det er mad Det er helt normalt at de vågner hyppigere for at spise, det er netop for at øge mælkeproduktionen, det gjorde min søn også omkring de 4 måneder. Det er et appetitspring. De kan godt sove længere stræk på MME, men det er fordi det er sværer for dem at fordøje. Jeg ville accepterer at det er sådan for nu og vente med at introducerer mad for din baby  Det kommer tidsnok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+